Perowskitowe etykiety cenowe wchodzą na półki sklepowe

Saule Technologies wprowadza do oferty pierwsze na świecie elektroniczne etykiety cenowo-reklamowe PESL, zasilane przez perowskitowe ogniwa fotowoltaiczne.

Etykiety elektroniczne z własnym, praktycznie niewyczerpywalnym źródłem zasilania, niewymagające kosztownej i czasochłonnej wymiany baterii, są nie tylko tańsze i wygodniejsze w eksploatacji od etykiet ESL. Energooszczędność i rezygnacja z używania wysoce szkodliwych dla środowiska naturalnego baterii to ważne etapy realizacji strategii zrównoważonego rozwoju.

Wykorzystujące perowskitowe ogniwa fotowoltaiczne etykiety PESL zapewniają możliwość komunikowania się z klientami punktów handlowych. Znacznie skracają czas obsługi etykietowania produktów – i co najważniejsze – pozwalają weryfikować ceny w czasie rzeczywistym.

Perowskitowe etykiety cenowe PESL

Ogniwa perowskitowe, znacznie bardziej wydajne niż wykorzystywane np. w kalkulatorach ogniwa z amorficznego krzemu, zachowują wysoką sprawność w sztucznym świetle. Działają nawet wtedy, gdy promienie światła – np. z lamp sufitowych – padają na nie pod dużym kątem, mogą zatem zasilać także etykiety produktów na dolnych półkach. Są ponadto bardzo cienkie, lekkie i elastyczne. Dzięki tym atutom ogniwa perowskitowe nie zabierają dużo miejsca na etykiecie PESL, a mimo to są tak wydajne, że mogą zasilić obsługujące ją urządzenia elektroniczne, w tym wyświetlacz i moduł komunikacji bezprzewodowej. Pozwoli to obsłudze zdalnie zmieniać wyświetlany na etykiecie komunikat nawet kilkanaście razy na dobę, co umożliwi m.in. skuteczniejszą sprzedaż produktów o kończącym się terminie ważności.

Perowskitowe etykiety cenowe zapobiegną marnowaniu żywności

Dzięki etykietom PESL sieci handlowe zyskają możliwość błyskawicznego obniżania cen produktów spożywczych, których okres przydatności do spożycia się kończy. Zapobiegnie to marnowaniu ogromnych ilości żywności, na które świat, gdzie wciąż wiele osób głoduje, nie może dziś sobie pozwolić. W skali roku nowe narzędzia handlowe, jakie zapewnią etykiety PESL, pozwolą zaoszczędzić miliony ton jedzenia – mówi Olga Malinkiewicz, CTO Saule Technologies.

Nowa technologia umożliwi stosowanie najróżniejszych niedostępnych dotąd narzędzi marketingowych i reklamowych. Przykładowo, sklepy będą mogły organizować krótkotrwałe, np. godzinne, niezapowiedziane promocje cenowe na wybrane produkty, by zwiększyć zadowolenie i lojalność klientów.

Perowskitowe etykiety cenowe PESL

Pierwsze testy technologii PESL będą realizowane we współpracy z Google Cloud Platform. Wrocławska firma zyskała także wsparcie Grupy Maspex i jednej z jej marek – Lubella. Saule Technologies i Grupa Maspex wprowadzą do wybranych sklepów etykiety PESL, by móc zmierzyć wpływ tego typu rozwiązań nie tylko na efektywność sprzedaży, ale także opłacalność biznesową.

PKN ORLEN i firma Saule Technologies podpisały też list intencyjny o współpracy. Już wkrótce w sklepie na wybranej stacji paliw ORLEN, przy produktach ustawionych na regałach pojawią się etykiety PESL. Dzięki temu będzie można centralnie oraz zdalnie zarządzać wyświetlanymi na nich komunikatami.

Źródło: informacja prasowa

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x