Zestawy Motoroli wybierane najczęściej

22 czerwca 2006 0 przez Piotr Bulski

Motorola kontroluje największą część rynku zestawów słuchawkowych komunikujących się bezprzewodowo w technologii Bluetooth. Sprzedaż tego typu urządzeń w wymiarze globalnym wzrosła w minionym roku o 153 proc. do 33 mln sztuk. W tym roku sprzedaż takich rozwiązań ma wzrosnąć o kolejne 70 proc. Według analityków firmy Strategy Analytics, drugi co do wielkości dostawca telefonów komórkowych, Motorola, zajmuje około 28,2 proc. zestawów słuchawkowych z technologią Bluetooth. Druga pozycja z udziałem 16,3 proc. przypadła urządzeniom GN Store Nord Jabra, a trzecia, firmie Plantronics z wynikiem 12,3 proc.

Za rosnącą popularność tego typu rozwiązań odpowiadać mają z jednej strony spadające ceny zestawów słuchawkowych z technologią bezprzewodowej komunikacji, z drugiej zaś przepisy nakazujące wykorzystywanie zestawów słuchawkowych podczas prowadzenia aut.

Ocenia się, że około jeden na osiem telefonów z technologią Bluetooth sprzedanych w 2006 roku będzie potrafił transmitować bezprzewodowo dźwięk stereo do odpowiedniego zestawu słuchawkowego. Jak zauważają przedstawiciele Strategy Analytics, obecna cena zestawów słuchawek stereofonicznych z technologią Bluetooth nie pozwala na zdobycie tym rozwiązaniom masowego odbiorcy. Ich ceny powinny spaść o ponad połowę, dodają analitycy, do poziomu poniżej 50 dolarów.