RIM dwa razy lepszy od Apple
Research in Motion sprzedał w pierwszym kwartale dwa razy więcej Blackberry, niż Apple iPhone’ów.
Dane przygotowane przez IDC dotycza rynku Stanów Zjednoczonych. Według opracowania, RIM zdobył dla siebie 44,5% rynku smartphonów – wzrost z 35,1% w czwartym kwartale 2007. Drugi w kolejności Apple odnotowało udział w rynku na poziomie 19,2%, czyli sporo mniej niż w Q4 2007, kiedy kontrolowało
26,7%.
Obecny wynik Apple tłumaczy się nadzwyczaj dobrym wynikiem osiągniętym w światecznym okresie oraz czekaniem konsumentów na zapowiedziany iPhone obsługujący sieci komórkowe trzeciej generacji.
Trzecie miejsce zajął Palm z 13,4% rynku. Czwarte miejsce zajął Samsung, kontrolujący 8,6% amerykańskiego rynku. HTC osiągnęło 4,1% ogółu sprzedaży, a Motorola spadłą do zaledwie 2,6%.