Nokia ciągle rządzi i dzieli

Nokia pozostała liderem światowego rynku telefonów komórkowych, który w ubiegłym roku zwiększył się o 16% – na całym świecie sprzedano 1,5 mld komórek.

Największy wkład we wzrost sprzedaży miały kraje określane jako rynki wschodzące, takie jak Indie czy Chiny – wielu klientów decydowało się tam na zakup pierwszego, prostego modelu telefonu. Konsumenci z dojrzałych rynków, takich jak Japonia czy Europa, oczekiwali od telefonów oferowania rozbudowanych funkcji, takich jak obsługa cyfrowej telewizji, nawigacja, panele dotykowe czy aparaty fotograficzne o wysokiej rozdzielczości.

W czwartym kwartale 2007 roku Nokia zdobyła 40% rynku, sprzedając 133 mln telefonów. Drugie miejsce zajął Samsung, którego udział rynkowy co prawda nieznacznie zmalał, ale przewaga nad trzecią motorolą powiększyła się.

Motorola w dalszym ciągu przeżywa kryzys – w czwartym kwartale umieściła na rynku 39 mln telefonów, co przekłada się na udział w wysokości 11,9%. Ogółem, w ujęciu rocznym, Motorola utrzymała drugie miejsce, stało się to jednak głównie dzięki wyprzedaży zapasów magazynowych z początku roku. W porównaniu do 2006 roku, udział rynkowy Motoroli w czwartym kwartale 2007 spadł o 9,7%.

Pozytywnie zakończył rok Sony Ericcson, który zwiększył udział w rynku z 8,7% do 9%. LG sprzedało w czwartym kwartale 23,5 mln telefonów, co oznacza 7,1% udziału w rynku.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x