Mniej komórek w Europie Zachodniej
Sprzedaż telefonów komórkowych w zachodniej Europie spadła po raz pierwszy od 2001 roku.
Klienci z zachodniej Europy zakupili w pierwszym kwartale bieżącego roku 35,9 mln telefonów komórkowych: o 16% mniej, niż prze rokiem. Jako główny powód załamania rynku upatruje się rosnącą inflację, hamującą wydatki konsumentów.
Globalny rynek telefonów wzrósł w pierwszym kwartale o 14%, do 294 mln sztuk. Największy wzrost odnotowano na rynkach azjatyckich, Europy Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki.
Numerem jeden rynku pozostaje Nokia, która zwiększyła swój udział w rynku do 39,1%, Drugie miejsce zajął Samsung z 14,4%, na trzecie miejsce spadłą Motorola, przekonując do swoich produktów 10,2% klientów – o 8,2% mniej, niż przed rokiem. Czwarte miejsce zajęło LG.