HP i Dell przegrywają w walce o chińskie biurka

5 czerwca 2007 0 przez Piotr Bulski

Wielcy gracze rynku biurkowych komputerów PC, Hewlett Packard i Dell zajmują dalsze pozycje na ogromnym rynku Azji. W pierwszym kwartale obecnego roku Chińczycy preferowali ponad amerykańską ofertę produkty własnego rynku, co pozwoliło zająć HP i Dellowi odpowiednio 7,7 proc. i 7.2 proc. rynku. Podliczenia specjalistów firmy Analysys International pokazały, że cały czas zmniejsza się cena dostarczanego sprzętu. W ostatnim kwartale wartość komputerów w przeliczeniu na pojedynczą maszynę wyniosła około 619 dolarów, 2 proc. mniej niż w poprzednim kwartale i o 13,3 proc. mniej niż w podobnym okresie minionego roku.

O ile w pierwszych trzech miesiącach tego roku to firma Dell zajmowała czwartą pozycję na chińskim rynku maszyn stacjonarnych, w tym roku spadła na piąte miejsce.

W pierwszym kwartale na chiński rynek trafiło w sumie 3,774 mln komputerów stacjonarnych, przy czym ponad 2,4 mln kupili odbiorcy biznesowi. Niekwestionowanym liderem rynku w pierwszym kwartale okazało się chińskie Lenovo z udziałem sięgającym 36,1 proc., druga pozycja przypadła firmie Founder (13,4 proc.), a trzecia firmie Tongfang (10,3 proc.).