The future urban reality: do 2025 roku spędzimy w sieci o 10 godzin tygodniowo więcej niż dziś

Ericsson ConsumerLab opublikował raport The Future Urban Reality, z którego wynika, że do 2025 roku niemal każdy z nas spędzi w sieci o 10 godzin tygodniowo więcej niż dziś.

Badanie Ericsson ConsumerLab wykorzystało opinie 2,3 mld konsumentów z 31 rynków. Wynika z niego, że konsumenci do 2025 roku dodadzą do swoich aktywności wykonywanych online średnio 2,5 nowej usługi. Dodatkowo wywnioskowano, że czas spędzany przez konsumentów online wzrośnie do 2025 roku średnio o dziesięć godzin w tygodniu.

Ericsson ConsumerLab – The Future Urban Reality

Nowy raport konsumencki The Future Urban Reality sporządzony przez Ericsson ConsumerLab wykazuje, że wywołana przez globalną pandemię Covid-19 tendencja do przenoszenia zasadniczych elementów codziennego życia do sieci się nie zmieni. Ludzie już przyzwyczaili się do przebywania w sieci dłużej, niż robili to jeszcze półtora roku temu.

W raporcie wykorzystano opinie zebrane od 2,3 mld konsumentów z 31 rynków. Wynika z niego, że konsumenci nie tylko będą nadal wykonywać pracę zdalną, przeznaczać czas na e-naukę, e-zdrowie i internetowe zakupy spożywcze – online. Chodzi o to, że do 2025 roku każdy doda do tego jeszcze 2,5 nowej usługi.

Przewiduje się też, że konsumenci będą spędzać w sieci średnio o dziesięć godzin w tygodniu więcej. Zmiana ta prawdopodobnie zmniejszy też lukę pomiędzy umiejętnościami i wiedzą umiarkowanych i zaawansowanych użytkowników usług online.

Co ciekawe, przewidywania dotyczą także tego, że swój czas wolny ludzie przeznaczą na podróże, praktykowanie mindfulness oraz spędzanie czasu z przyjaciółmi i rodziną.

Zeynep Ahmet, Starszy Analityk, ConsumerLab, Ericsson Research, powiedział – „Podczas pandemii technologie informatyczno-komunikacyjne stały się kluczowymi sposobami radzenia sobie z wieloma aspektami życia codziennego. Nasze najnowsze ustalenia sugerują, że sytuacja ta stanie się „nową normą” i będzie utrzymywać się w przyszłości. Ten trend może pomóc konsumentom skoncentrować się na ważnych elementach życia – takich jak spędzanie większej ilości czasu z bliskimi lub prowadzenie zdrowszego trybu życia. Zarówno sieci mobilne, jak i starania mające na celu zwiększenie włączenia cyfrowego, jako czynniki wspierające nowe zwyczaje w zakresie aktywności online, będą odgrywać kluczową rolę w budowaniu elastycznych, otwartych i równych społeczeństw przyszłości”.

Wnioski na przyszłość

Raport można podsumować kilkoma kluczowymi wnioskami:

  • Do 2025 roku wszelkie rutynowe aktywności będzie można realizować online. Połowa konsumentów spodziewa się skorzystać z możliwości e-nauki w celu rozwijania swoich umiejętności. Nieco więcej uważa, że wszystkie ich aktywności rozrywkowe będą odbywać się online. Trzecia część konsumentów będzie w przyszłości zamawiać zakupy spożywcze głównie online.
  • 64 proc. konsumentów spodziewa się podwyższonego poziomu stresu w społeczeństwie. Ponad trzech na pięciu konsumentów wierzy, że utrzymanie odpowiedniego dochodu będzie wymagało pracy na kilku posadach. Jednocześnie siedmiu na dziesięciu konsumentów spodziewa się, że będzie prowadzić zdrowszy tryb życia.
  • Wygoda zwiększy się kosztem prywatności. Trzech z czterech konsumentów przewiduje, że życiem w 2025 roku będzie kierować wygoda. Siedmiu na dziesięciu spodziewa się, że będzie trzeba zwracać większą uwagę na bezpieczeństwo i prywatność w sieci.
  • Lokalne zakupy wzmocnią swoją pozycję. Ludzie będą zwracali większą uwagę na kwestie ochrony środowiska. Połowa konsumentów na całym świecie spodziewa się, że w ramach nowej normy będzie kupować więcej produktów wytwarzanych lokalnie.
  • Połowa konsumentów wyraża obawy w związku ze zmianą klimatu, a jednocześnie 67 proc. zamierza przeznaczać więcej wolnego czasu na podróże. Większość konsumentów uważa, że dostępne powinny być bardziej zrównoważone opcje podróży. Tylko jedna trzecia twierdzi, że w przyszłości powstrzyma się od lotów samolotem w przypadku podróży w celach rozrywkowych.
  • Do 2025 roku czas spędzany online zwiększy się średnio o 10 godzin tygodniowo. Zależność od platform online będzie zgodnie z oczekiwaniami utrzymywać się również po pandemii. Konsumenci przewidują, że do 2025 roku średnio dodadzą 2,5 usługi do swojej codziennej aktywności online.

Źródło: Ericsson

Dodaj komentarz