Tłusty rok dla ASUSteka?

Tegoroczna światowa sprzedaż notebooków ma wynieść 90-100 mln sztuk; pozwoli to ASUStekowi na osiągnięcie 60% wzrostu.

Jeśli prognoza przedstawiona przez przedsiębiorstwo sprawdzi się, ASUStek będzie kontrolował niemal 10% rynku. Tony Chen, odpowiedzialny w ASUSteku za sprzedaż notebooków, oczekuje w 2007 roku sprzedaży 8,8 mln przenośnych komputerów, zarówno sygnowanych własną marką, jak i produkowanych dla innych firm.

Szacuje się, że w 2006 roku ASUStek sprzedał łącznie 5,5 mln notebooków, w tym 3 mln ASUSów i 2,5 mln modeli OEM. Wielkość sprzedaży pod własną marką uczyniła przedsiębiorstwo największym producentem na Tajwanie, numerem cztery w Chinach i pozwoliła na zajęcie piątego miejsca w regionie Azja-Pacyfik.

Do czwartego kwartału 2006 ponad 85% produkowanych przez ASUSteka maszyn mogło pochwalić się panoramicznym ekranem, przed końcem bieżącego roku takie maszyny mają już stanowić 97% oferty firmy. Na rynku popularnym prym będą wiodły modele 15,4 cala, odbiorcy biznesowi będą preferować komputery z ekranami o przekątnej 14,1 cala.

Dodaj komentarz