Elon Musk potwierdził, że system Tesla Full Self Driving V9.0 przyniesie wiele zmian. Mają one dotyczyć osiągnięcia piątego poziomu autonomicznej jazdy. Aktualizacja powinna pojawić się już w II kwartale 2021 roku.
Tesla Full Self Driving
Tesla Full Self Driving to system, który od lat rozgrzewa głowy entuzjastów motoryzacji, a szczególnie autonomicznej jazdy samochodem. Rozwijany przez Teslę w kolejnych odsłonach pozwala na jazdę przy coraz mniejszym udziale kierowcy.
Kolejne odsłony systemu są w stanie zapewnić przejazd niezbyt popularnymi drogami w niemal bezobsługowy sposób. Jednym z przykładów był niedawno opisywany przez nas przypadek przejechania z San Francisco do Los Angeles, czyli pokonanie około 600 km!
Oczywiście kolejne odsłony systemu Tesla Full Self Driving wymagają nowych elementów, w tym także nowych, mocniejszych podzespołów, które zapewnia odpowiednią moc obliczeniową. Dla nowych Tesla Hardware 4 procesory nadal ma produkować Samsung.
Full Self Driving V9.0
System FSD w wersji V8.1 radzi sobie doskonale, o czym donoszą kolejni testerzy. Odnosi się też do niego Elon Musk.
Co więcej, jak widać na wpisie na Twitterze, wspomina on o nowej wersji oprogramowania V9.0, którą zapewne też testuje. Ma ona zawierać rozwiązania najważniejszych problemów sztucznej inteligencji z przeszkodami w prawdziwym świecie. Zapewne chodzi o wszelkie dodatkowe nietypowe sytuacje, które mogą zaskoczyć system w realnym ruchu.
Poniżej wideo z jazdy z wersją FSD V8.2 opublikowana na YouTube przez Jamesa Locke.
Zgody organów regulacyjnych
To, że Tesla uzyska w końcu pełną autonomiczność jazdy jest niemal pewne. Nawet jeśli się to stanie, to i tak systemy te muszą zostać dopuszczone do użytku przez różne organy regulacyjne. Zapewne uda się to w kilku stanach USA, ale nie ma pewności czy we wszystkich jednakowo. Pamiętać należy, że każdy stan w USA ustala własne przepisy.
Dodatkowo samochody Tesli sprzedawane są także poza USA i jeżdżą po drogach niemal na całym świecie, gdzie tylko możliwe jest ich ładowanie.
Bardzo ciekawi nas to, kiedy uda się wprowadzić odpowiednie regulacje na temat autonomicznej jazdy poziomów 4 i 5 w Unii Europejskiej.
Źródło: Tesmanian, Tesla
Entuzjasta technologii IT, mobile, wearables. Freelancer, od lat w branży mediów IT/Mobile (CD-Action, NeXT, PC Format, CafePC.pl, Benchmark.pl, Mobility, Komputer Świat, Bezprawnik, Startupmag, IoTLab.pl) , były PRowiec (Sweex i Hannspree) i logistyk. Pasjonat jedzenia, gotowania, zdrowego odżywiania, wędrówek, jazdy na rowerze, książek, kina, opery, teatru i wielu innych.