Sprzedaż komputerów PC w USA spadła w III kwartale 2022 roku o 12 proc.

Firma Canalys opublikowała raport, z którego wynika, że sprzedaż komputerów PC w Stanach Zjednoczonych spadła o 12% w III kwartale 2022 roku. Obraz jest jednak nierównomierny – sprzedaż komputerów stacjonarnych wzrosła o 1%, sprzedaż laptopów spadła o 14%, a sprzedaż tabletów o 1%. Jak informuje Canalys, łącznie w trzecim kwartale w Stanach Zjednoczonych sprzedano 17,8 mln komputerów PC.

Konsumenci nie są już tak zainteresowani zakupem komputerów stacjonarnych, laptopów, tabletów czy podzespołów, jak jeszcze rok temu. Zapotrzebowanie na sprzęt konsumencki i oprogramowanie do pracy oraz zabawy w domu zaczęło słabnąć, gdy większość krajów wyszła z pandemii w latach 2020/2021. Jednak w ostatnim roku spadł dochód rozporządzalny gospodarstw domowych, głównie z powodu napaści Rosji na Ukrainę i jej wpływu na ceny energii oraz inflację.

Sprzedaż komputerów PC w USA spadła w III kwartale 2022 roku

Amerykański rynek PC był już w przedłużonym okresie kurczenia się, ponieważ zarówno popyt konsumencki, jak i edukacyjny zmagał się z inflacją i nasyceniem – skomentował Brian Lynch, analityk Canalys Research.

Lynch podkreślił również, że wcześniej prężnie działający segment komercyjny zaczął słabnąć, czego dowodem jest pierwszy spadek w ujęciu rocznym (2%). Na dodatek mamy już za sobą prawie cały IV kwartał 2022 roku, a analitycy Canalys nie widzą żadnych oznak ożywienia. Oczekuje się, że konsumenci ograniczą wydatki na drogie technologie w tym sezonie świątecznym, a do wyprzedania zapasów potrzebne będą duże promocje. Oczekiwane powolne ożywienie w segmencie edukacyjnym w 2023 r. wskazuje również na to, że spadki dostaw, które obserwowaliśmy w 2022 r., będą kontynuowane w pierwszej połowie 2023 r.

Kontrasty na rynku komputerów PC

Sprzedaż komputerów PC w USA spadła w III kwartale 2022 roku

Zwracając uwagę na osiągnięcia wielkiej piątki producentów komputerów PC, na rynku amerykańskim można dostrzec wyraźne kontrasty. Dell nadal utrzymuje pozycję nr 1 pod względem udziału w rynku w obu Amerykach i jest teraz dalej niż w zeszłym roku od zajmującego drugie miejsce HP. Nie jest to jednak zasługa firmy Dell (wzrost o 16,9%), ale raczej spadku sprzedaży HP (-23,2%).

Apple i Acer były zdecydowanymi zwycięzcami wyścigu w 2022 roku. Wygląda na to, że gigant z Cupertino miał znakomity rok, z rocznym wzrostem na poziomie 26,5%. Analitycy Canalys twierdzą, że ten znaczący postęp był spowodowany „realizacją zaległych zamówień z obciążonego dostawami II kwartału” oraz pojawieniem się w sprzedaży detalicznej nowych urządzeń Apple M2. Nie padły żadne komentarze dotyczące 14% wzrostu firmy Acer, poza tym, że jest on duży.

Źródło: Canalys

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x