Komputronik kupuje Karen Notebook

26 lutego 2008 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Za 49,5 mln złotych Komputronik zamierza przejąć sieć Karen Notebook – ogólnopolską sieć salonów sprzedaży komputerów przenośnych i producenta notebooków.

Dołączenie do 190 funkcjonujących aktualnie salonów Komputronika 111 punktów wchodzących w skład sieci Karen Notebook zaowocuje największym na polskim rynku potencjałem sprzedażowym: sklepy grupy Komputronik znajdą się w większości średnich i dużych miast oraz w ważnych centrach handlowych.

Przejmujący nie zamierza przeprowadzać rebrandingu salonów ani unifikacji oferty: sklepy Karen Notebook w dalszym ciągu specjalizować się będą w rozwiązaniach mobilnych, rozszerzając je o akcesoria oraz – w wybranych punktach – materiały eksploatacyjne. 


Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik, przedstawia wizję efektu synergii po przejęcie sieci Karen Notebook.

Komputronik zamierza obniżyć koszta funkcjonowania poprzez obsługę punktów obu sieci z wykorzystaniem tego samego centrum logistycznego. Wśród innych korzyści z połączenia wymieniana jest między innymi większa efektywność i relatywnie mniejsze koszta kampanii marketingowych, niższe koszta zarządzania infrastrukturą informatyczną czy też eliminacja niektórych kosztów administracyjnych.

Połączone siły Komputronika mają umocnić siłę nabywczą i pozycję negocjacyjną, co ma zaowocować uzyskiwaniem niższych cen u producentów.