Google kupił firmę SEO

18 kwietnia 2007 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Wraz z zakupem DoubleClick Google wejdzie w posiadanie kłopotliwego nabytku – firmy pozycjonującej Performics.

Pozycjonowanie stron w wynikach wyszukiwania Google to proceder polegający niekiedy na oszukiwaniu silnika wyszukiwawczego. Google co jakiś czas modyfikuje więc silnik, aby utrudnić działanie osobom sztucznie podnoszącym popularność witryn.

Jak się okazało, zakup DoubleClick to wejście Google nie tylko w „tradycyjną” internetową reklamę, ale także w pozycjonowanie wyników we własnej wyszukiwarce. Performics to spółka zależna od DoubleClick, zajmująca się między innymi SEO, SEM, płatne doradztwo oraz inne usługi – klasyczny przykład konfliktu interesów.

W oficjalnym FAQ transakcji Google wskazuje, że „Performics jest częścią DoubleClick i jego zakup jest częścią transakcji. Aktualnie nie mamy planów zakończenia działalności Performics”.