Biznes w sieci

8 maja 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Stany Zjednoczone wciąż pozostają hegemonem komercyjnego wykorzystania możliwości sieci.
Wraz z rosnącą ilością Internautów, wzrasta też rynek reklam online. Najlepszą pozycję do skorzystania z dopływu pieniędzy nowych użytkowników sieci mają przedsiębiostwa ze Stanów Zjednoczonych.

Największą liczbę unikalnych odwiedzin odnotował (łącząc dane ze wszystkioch swoich witryn) Microsoft – w marcu strony należące do giganta odwiedziło 538,6 milionów osób. Drugi był Google: 495,8 miliona użytkowników w tym samym okresie, następne miejsce zajęło Yahoo z 480 milionami przyciągniętych Internautów. Do najlepszej piątki zakwalifikował się jeszcze eBay (269,7 mln gości) oraz Time Warner Network (241,5 mln odwiedzających).

Tylko jedna witryna z pierwszej piętnastki najczęściej odwiedzanych pochodzi spoza USA: brytyjskie Wanadoo. Mimo dominacji przedsiębiorstw z USA, szybkie wypracowanie znaczącej pozycji na internetowym rynku jest jak najbardziej możliwe, uważają analitycy. Jako przykład podawany jest casus Wikipedii, która w ciągu pięciu lat zdołała stać się siódmą najczęściej odwiedzaną stroną na świecie.