AB rozpoczyna ofertę publiczną

29 sierpnia 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Pozyskane z nowej emisji akcji pieniądze spółka zamierza wykorzystać na strategiczne inwestycje.

Łączna wartość inwestycji AB wyniesie 26,8 mln złotych. 17,3 mln zostanie przeznaczona na rozbudowanie centrum logicznego we Wrocławiu. Operacja ma zostać ukończona w czwartym kwartale 2007 roku. AB zamierza rozszerzyć asortyment rozprowadzanego sprzętu o elektronikę użytkową oraz rozwiązania mobilne. Według spółki, przyniesie to jej podwojenie wartości dostępnego rynku.

W strategię rozwoju wpisuje się również zainwestowanie 6 mln złotych w sieć sklepów detalicznych Alsen, dzięki czemu ma się ona rozbudować do 350 placówek w 2008 roku. 3,5 mln złotych zostanie przeznaczone na rozbudowę systemu informatycznego. 70% kwoty inwestycji pochodzić będzie z emisji akcji serii F, pozostałę 30% to kredyty i środki własne.

Dzisiaj ropoczyna się budowanie księgi popytu dla klientów instytucjonalnych, któo zakończy się 5 września. Na czwartego września zaplanowano rozpoczęcie oferty publicznej, przez dwa dni od tej daty przyjmowane będą zapisy inwestorów indywidualnych. Szóstego września nastąpi ustalenie ceny, a 12. – zamknięcie oferty publicznej. AB zamierza zadebiutować na GPW we wrześniu bieżącego roku.