4 mld euro w polskim e-commerce

Wartość handlu w polskim Internecie powiększy się w ciągu czterech lat o 300% i osiągnie kwotę 4 mld euro.

W 2005 roku polscy internauci dokonali w sieci zakupów na kwotę 1,1 mld euro. Rok wcześniej suma wydatków była niższa o 500 mln euro. Polski e-commerce był w zeszłym roku na ósmym miejscu w Europie pod względem wielkości. Udział handlu internetowego – za pośrednictwem sklepów internetowych i platform aukcyjnych – wynosi w Polsce około 1% wartości handlu detalicznego.

Jak wynika z analizy przygotowanej przez Gemius, do 2010 roku internetowy rynek zbytu zagarnie 4% całkowitej sprzedaży w Polsce. Przyczynić się ma do tego wzrost popularności łącz szerokopasmowych, spadek popularności sprzedaży przez zamówienia pocztowe oraz oraz działania sprzedawców iwestujących w promocję sprzedaży internetowej.


Aktualnie w Polsce funkcjonuje niemal 800 sklepów internetowych, z czego 100 nie przyjmuje płatności kartą. Jedna trzecia Polaków posiadających dostęp do sieci obi w Internecie zakupy. W Wielkiej Brytanii odsetek ten wynosi 71%, ale we Włoszech już 25%, a w Hiszpanii 19%.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x