Strony społecznościowe w pracy nie zawsze działają

24 sierpnia 2007 0 przez Piotr Bulski

Zgodnie z nowymi badaniami firmy Sophos, sporo pracowników w firmach ma zablokowany dostęp do serwisów społecznościowych. Zablokowanie możliwości odwiedzania takich stron ma wpłynąć pozytywnie na produktywność zatrudnionych, ale i zmniejszyć ryzyko związane z bezpieczeństwem firmy.

Sophos pokazał, że około 43 proc. pytanych pracowników przyznało się, że ich pracodawca całkowicie blokuje dostęp do serwisu Facebook. Kolejne 7 proc. przyznało, że dostęp ten jest regulowany, zależnie od tego, czy dane stanowisko wymaga oglądania takich stron. Pozostała połowa z grona 600 pytanych przyznała, że ich firmy nie blokują dostępu do sieci, przy czym 8 proc. dodało, że brak blokady to efekt obawy przed reakcją pracowników.

Wśród blokujących firm wymieniono m.in. LloydsTSB, Credit Suisse oraz Goldman Sachs.

W innym badaniu aż dwie trzecie pracowników zdradzało zaniepokojenie możliwością umieszczania na stronach społecznościowych firmowych informacji. Szczegóły dotyczące pracy czy numery telefonów zatrudnionych mogą być wykorzystywane później do wykradania innych danych czy konstruowania akcji phishingu.