Na iPhone’ach pojawią się reklamy typu push
Firma Apple zmieniła politykę dla aplikacji dodawanych do App Store. Firma zezwoliła tym aplikacjom na wyświetlanie powiadomień typu push o treściach marketingowych. Możemy się zatem spodziewać, że wkrótce na ekranach iPhone’ów zobaczymy okienka z reklamami, nawet jeśli aplikacja, która je wyświetla, teoretycznie jest zamknięta.
Dotychczas polityka App Store zabraniała wyświetlania tego typu komunikatów. Jak jednak zauważyli dziennikarze serwisu 9to5Mac, Apple właśnie zmienił zdanie. W regulaminie zaznaczono jednak, że użytkownik musi wyrazić świadomą zgodę na otrzymywanie treści typu push. Znając jednak użytkowników, którzy instalując nowe aplikacje po prostu zatwierdzają wszystkie prośby, prawdopodobnie podobnie będzie i tym razem – większość wyrazi zgodę na reklamy typu push.
Możliwość wysyłania komunikatów marketingowych dotyczy także już zainstalowanych aplikacji. Część z nich prawdopodobnie zostanie “wzbogacona” o taką funkcję dzięki aktualizacjom.
Przy okazji nowych zmian Apple pracuje także nad własnym systemem SSO (Single Sign-On), który umożliwi logowanie się jednym kontem Apple do usług, witryn i aplikacji. Taką funkcję oferują już od dłuższego czasu Google, Facebook czy Microsoft. Apple oficjalnie uruchomi własną usługę SSO 30 kwietnia tego roku.
Dziennikarz komputerowy od 1994 roku. Właściciel i redaktor naczelny portalu ITbiznes; prowadzący magazyn ITbiznes na antenie kanału telewizyjnego Biznes24; gospodarz programu poradnikowego „Cyfrowy Niezbędnik” na antenie kanału telewizyjnego Antena HD; gospodarz podcastów Elektrycznie Tematyczni o samochodach elektrycznych oraz Zrozumieć AI o sztucznej inteligencji. Współprowadzący podcast ITbiznes o technologiach w biznesie. Twórca bloga o pasjach Fabryka Pasji. Założyciel, redaktor naczelny i były właściciel portalu PCLab.pl. Założyciel i były redaktor naczelny serwisów AGDLab.pl, Softonet.pl. Były redaktor naczelny serwisów PC.com.pl i Technowinki.onet.pl.