Na iPhone’ach pojawią się reklamy typu push

Firma Apple zmieniła politykę dla aplikacji dodawanych do App Store. Firma zezwoliła tym aplikacjom na wyświetlanie powiadomień typu push o treściach marketingowych. Możemy się zatem spodziewać, że wkrótce na ekranach iPhone’ów zobaczymy okienka z reklamami, nawet jeśli aplikacja, która je wyświetla, teoretycznie jest zamknięta.

Dotychczas polityka App Store zabraniała wyświetlania tego typu komunikatów. Jak jednak zauważyli dziennikarze serwisu 9to5Mac, Apple właśnie zmienił zdanie. W regulaminie zaznaczono jednak, że użytkownik musi wyrazić świadomą zgodę na otrzymywanie treści typu push. Znając jednak użytkowników, którzy instalując nowe aplikacje po prostu zatwierdzają wszystkie prośby, prawdopodobnie podobnie będzie i tym razem – większość wyrazi zgodę na reklamy typu push.

Możliwość wysyłania komunikatów marketingowych dotyczy także już zainstalowanych aplikacji. Część z nich prawdopodobnie zostanie “wzbogacona” o taką funkcję dzięki aktualizacjom.

Przy okazji nowych zmian Apple pracuje także nad własnym systemem SSO (Single Sign-On), który umożliwi logowanie się jednym kontem Apple do usług, witryn i aplikacji. Taką funkcję oferują już od dłuższego czasu Google, Facebook czy Microsoft. Apple oficjalnie uruchomi własną usługę SSO 30 kwietnia tego roku.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x