o serwisie | redakcja | reklama | kontakt
szukaj w serwisie
Spis treści
  • Strona 1

Indeks działów

22 sierpnia 2007
Piotr Bulski

Popularny serwis wideo proponuje swoim użytkownikom nowy sposób prezentowania reklam. Zamiast wyświetlać je wokół okna z materiałami wideo, lub nawet w samym oknie projekcji, przed właściwym filmem, serwis chce je pokazywać na prześwitującej warstwie na samym filmie. Jeśli użytkownik nie zdecyduje się kliknąć w reklamę, ta zniknie po około 10 sekundach, jeśli jednak reklama zainteresuje oglądającego, a ten w nią kliknie, serwis zadba o to, by projekcja nie biegła dalej, dając tym samym czas na zerknięcie na dodatkowe materiały reklamowe.

Podobno YouTube nie zdecydowało się na reklamy prezentowane przed właściwymi projekcjami, tzw. pre-roll, ponieważ testy skazały, że tego typu materiały zniechęcają do dalszego oglądania ponad 70 proc. internautów. W przypadku półprzezroczystych reklam mniej niż 10 proc. użytkowników decydowało się zamknąć materiał reklamowy krzyżykiem wyświetlanym w rogu ekranu projekcji.

Nowy typ reklamy ma pomagać też reklamodawcom w oferowaniu obszerniejszych materiałów prezentowanym odbiorcom po kliknięciu (co nie jest możliwe w przypadku materiałów typu pre-roll).

Ciekawostką jest, że reklamodawcy nie będą płacić Google za kliknięcia w ich materiały, jak ma to miejsce przy reklamach typu pay-per-click, ale za liczbę internautów oglądających filmy z nałożonymi reklamami (20 dolarów za tysiąc oglądających). Podobno część z zarobków ma być przekazywana właścicielom nagrań wideo, nie jest jednak jasne jak wielka będzie to część.

YouTube to obecnie własność Google.
 


Źródło: Yahoo!

Przeczytaj również...

Zaloguj się, by dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się.

Login
Hasło
Zarejestruj się
Zapomniałem hasła
  Ostatnio komentowane
  Ostatnio na forum
więcej »
strona główna | o serwisie | redakcja | reklama | kontakt