Prześwitujące reklamy w YouTube

Popularny serwis wideo proponuje swoim użytkownikom nowy sposób prezentowania reklam. Zamiast wyświetlać je wokół okna z materiałami wideo, lub nawet w samym oknie projekcji, przed właściwym filmem, serwis chce je pokazywać na prześwitującej warstwie na samym filmie. Jeśli użytkownik nie zdecyduje się kliknąć w reklamę, ta zniknie po około 10 sekundach, jeśli jednak reklama zainteresuje oglądającego, a ten w nią kliknie, serwis zadba o to, by projekcja nie biegła dalej, dając tym samym czas na zerknięcie na dodatkowe materiały reklamowe.

Podobno YouTube nie zdecydowało się na reklamy prezentowane przed właściwymi projekcjami, tzw. pre-roll, ponieważ testy skazały, że tego typu materiały zniechęcają do dalszego oglądania ponad 70 proc. internautów. W przypadku półprzezroczystych reklam mniej niż 10 proc. użytkowników decydowało się zamknąć materiał reklamowy krzyżykiem wyświetlanym w rogu ekranu projekcji.

Nowy typ reklamy ma pomagać też reklamodawcom w oferowaniu obszerniejszych materiałów prezentowanym odbiorcom po kliknięciu (co nie jest możliwe w przypadku materiałów typu pre-roll).

Ciekawostką jest, że reklamodawcy nie będą płacić Google za kliknięcia w ich materiały, jak ma to miejsce przy reklamach typu pay-per-click, ale za liczbę internautów oglądających filmy z nałożonymi reklamami (20 dolarów za tysiąc oglądających). Podobno część z zarobków ma być przekazywana właścicielom nagrań wideo, nie jest jednak jasne jak wielka będzie to część.

YouTube to obecnie własność Google.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *