Dzięki rozwiązaniu Dynamic Discount użytkownicy komórek mogą płacić za połączenia nawet o 99% mniej?

26 czerwca 2009 0 przez Grzegorz Pietrzak

Ericsson wprowadza nowatorskie, łatwe w obsłudze rozwiązanie, które umożliwia obniżenie kosztów połączeń komórkowych nawet o 99%, w zależności od obciążenia sieci w miejscu, gdzie znajduje się użytkownik. Rozwiązanie to, o nazwie Dynamic Discount, zostało zaprojektowane w Afryce, aby zapewnić niedrogie usługi komunikacyjne klientom o niskich dochodach. Dziś budzi ono zainteresowanie na całym świecie.

Dzięki nowemu rozwiązaniu firmy Ericsson klient może sprawdzić na
wyświetlaczu swojego telefonu, jaki rabat przysługuje mu w danej chwili
w określonym miejscu. Podczas małego ruchu w sieci ceny połączeń mogą
być niższe nawet o 99%. Usługa Dynamic Discount jest dostępna dla
wszystkich abonentów, których należności naliczane są w czasie
rzeczywistym, zarówno w systemie pre-paid, jak i w konwergentnych
systemach taryfikacji. Aby ją uaktywnić, wystarczy wpisać odpowiedni
kod.

Dotychczasowe doświadczenia na różnych rynkach są zachęcające. W sieci
pewnego afrykańskiego operatora już po dwóch miesiącach usługa ta
zyskała dwa miliony użytkowników, czyli 60% wszystkich abonentów, a jej
wykorzystanie wzrosło w tym czasie o 70%.

Dynamic Discount cieszy się coraz większym zainteresowaniem również na
dojrzałych rynkach, co ma związek z trudną sytuacją gospodarczą i coraz
ostrzejszą konkurencją między operatorami.

Jan Wäreby, wiceprezes i szef działu multimediów w firmie Ericsson,
uznał to nowatorskie rozwiązanie za przełom w dziedzinie tworzenia
aplikacji. – Dynamic Discount, opracowany w jednym z naszych Centrów
Innowacji w Republice Południowej Afryki, został z powodzeniem
udostępniony klientom przez 14 operatorów
– stwierdził. – Dostrzegamy
duże możliwości we wprowadzaniu na całym świecie rozwiązań, które
zostały opracowane na rynkach wschodzących. Operatorzy działający na
dojrzałych rynkach mogą je wykorzystać, aby poprawić swoją sytuację
finansową i skuteczniej stawić czoła konkurencji
.

Centrum Innowacji technologii komórkowych firmy Ericsson zostało
założone w 2008 r., aby tworzyć aplikacje mobilne dostosowane do
potrzeb mieszkańców biednych regionów i terenów wiejskich. Dziś budzi
ono zainteresowanie operatorów z całego świata, ponieważ wiele
opracowanych przez nie aplikacji okazało się atrakcyjne również na
dojrzałych rynkach krajów rozwiniętych.

Dynamic Discount pozwala na obniżanie cen połączeń w określonej komórce
sieci, co oznacza nowy sposób wyceny usług telekomunikacyjnych.
Zapewnia operatorom takie korzyści, jak zmniejszenie rotacji klientów i
natężenia ruchu w sieci oraz zwiększenie przychodów z inwestycji w
infrastrukturę. Na wyższej jakości usług zyskują również klienci.

Ericsson stale współpracuje z operatorami, aby pomóc im w szukaniu
możliwości biznesowych na rozwijających się rynkach i tworzeniu
rozwiązań dostosowanych do potrzeb tamtejszych użytkowników. Operatorzy
obsługujący ten segment napotykają na takie przeszkody, jak niskie
średnie dochody klientów i ich duża wrażliwość na ceny oraz bariera
kosztów połączeń.
W konkursie o nagrody AfricaCom w 2008 r. usługa Dynamic Discount została uznana za najbardziej nowatorskie rozwiązanie.