Według najnowszych danych Canalys, w III kwartale 2020 roku, Xiaomi jest liderem rynku smartfonów w Polsce. Umocniło się jednocześnie na drugiej pozycji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i na trzeciej pozycji w całej Europie i na świecie.
Rynek smartfonów na świecie
Z danych dostarczonych przez Canalys i dotyczących III kwartału 2020 roku można się dowiedzieć, że światowe dostawy smartfonów osiągnęły 348 mln sztuk. To oznacza 1 proc. spadek rok do roku. Były jednak o 22 proc. wyższe niż w poprzednim kwartale.
Samsung odzyskał pierwsze miejsce na podium po zwiększeniu sprzedaży o 80,2 mln sztuk, czyli o 2 proc. Huawei zajął drugie miejsce ze sprzedażą 51,7 mln sztuk, czyli zanotował spadek o 23 proc.
Xiaomi po raz pierwszy zajęło trzecie miejsce, sprzedając 47,1 mln sztuk, co stanowi wzrost o 45 proc. Apple sprzedał 43,2 mln sztuk, co oznacza spadek o 1 proc. Vivo sprzedało 31,8 mln sztuk, Oppo 31,1 mln egzemplarzy, Realme 15,1 mln sztuk, a Lenovo 10,2 mln smartfonów.
Rynek smartfonów w Europie
W III kwartale 2020 roku w Europie najwięcej smartfonów sprzedał Samsung, zaliczając udział 34 proc. Drugie miejsce dzierży Apple z 19 proc. rynku. Na trzecim miejscu znalazło się Xiaomi z udziałem 19 proc. – zwiększyło go o 91 proc. rok do roku.
Czwarte miejsce zajmuje Huawei z 14 proc. rynku, co oznacza spadek o 31 proc. rok do roku. Piąte miejsce zajęła firma Oppo z 3 proc. rynku.
#Xiaomilepsze… w Polsce
„Xiaomi lepsze!” – to hasło często pojawiające się na różnego rodzaju forach i w komentarzach pod artykułami o smartfonach. Tym razem jednak można go użyć, w pełni doceniając fakt, że w Polsce sprzedało najwięcej smartfonów w III kwartale 2020 roku. Xiaomi jest liderem na rynku w Polsce z udziałem 29 proc., co oznacza, że firma zwiększyła udziały aż o 157 proc. rok do roku.
Drugie miejsce zajął Samsung, zagarniając dla siebie 27 proc. rynku, z 3 proc. spadkiem rok do roku. Trzecie miejsce przypadło firmie Huawei, której udział to 17 proc., przy spadku rok do roku wynoszącym aż 28 proc. Apple zwiększyło sprzedaż rok do roku o 37 proc., dzięki czemu zajęło czwarte miejsce z 11 proc. udziałem w rynku. Lenovo udało się zdobyć 5 proc. rynku, przy zwiększeniu sprzedaży o 26 proc. rok do roku.
Ciekawe, co stanie się za kilka(naście) miesięcy, gdy na rynku osadzi się niedawno debiutująca w Polsce firma vivo. Na świecie zyskuje podobnie jak realme czy Oppo.
Źródło: Canalys
Entuzjasta technologii IT, mobile, wearables. Freelancer, od lat w branży mediów IT/Mobile (CD-Action, NeXT, PC Format, CafePC.pl, Benchmark.pl, Mobility, Komputer Świat, Bezprawnik, Startupmag, IoTLab.pl) , były PRowiec (Sweex i Hannspree) i logistyk. Pasjonat jedzenia, gotowania, zdrowego odżywiania, wędrówek, jazdy na rowerze, książek, kina, opery, teatru i wielu innych.