Site icon ITbiznes

Sony Interactive Entertainment przejmuje Haven Studios

Sony Interactive Entertainment Haven Studios

Sony Interactive Entertainment LLC (SIE) poinformowało wczoraj, że zawarło umowę kupna Haven Entertainment Studios Inc. (Haven Studios). To studio deweloperskie z siedzibą w Montrealu założone przez Jade Raymond, założycielkę Ubisoft Toronto i Motive Studios oraz jedną z postaci stojących za znaną serią Assassin’s Creed.

Założone w marcu 2021 roku, przy udziale SIE, Haven Studios jest kierowane przez zespół wybitnych twórców gier z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w pracy nad najbardziej znanymi grami i franczyzami. Studio pracuje obecnie nad swoim pierwszym projektem dla PlayStation, który ma być nowym doświadczeniem typu live service, a opierać się będzie na systemowym oraz ewoluującym świecie. Ma zapewnić wolność, dreszczyk emocji i zabawę.

Assassin’s Creed

Haven Studios to wschodzące studio z wyjątkowo utalentowanym zespołem. Jesteśmy zachwyceni, że możemy powitać je w PlayStation jako nasze pierwsze studio deweloperskie z Kanady, powiedział Jim Ryan, prezes i dyrektor generalny Sony Interactive Entertainment. Studio skupi się na stworzeniu oryginalnej gry AAA z trybem dla wielu graczy, która nie tylko wykorzysta moc PlayStation 5, ale także rozszerzy różnorodny katalog gier, które można znaleźć tylko na PlayStation.

Haven Studios będzie 18 studiem w rodzinie Sony

Mieliśmy zaszczyt blisko współpracować z zespołem Haven Studios w ciągu ostatniego roku i byliśmy pod ogromnym wrażeniem jego rozwoju oraz postępów w realizacji pierwszego projektu, powiedział Hermen Hulst, szef PlayStation Studios. Jade stworzyła światowej klasy zespół, który łączy kreatywność i umiejętności techniczne niezbędne do realizacji tak ambitnego projektu. Doceniamy zaangażowanie studia w budowanie ponadczsowego środowiska gry, gdzie najważniejszy jest gracz oraz współpraca. Cieszymy się, że oficjalnie staje się ono częścią PlayStation Studios.

Jade Raymond / Żródło: ZCooperstown

Dołączenie do PlayStation Studios zapewnia Haven swobodę twórczą i niezrównane wsparcie, dzięki którym może skupić się na tworzeniu gier najwyższej jakości, powiedziała Jade Raymond, dyrektorka generalna i założycielka Haven Studios. Cieszymy się, że będziemy mieli okazję współpracować i uczyć się od wszystkich wyjątkowych zespołów PlayStation Studios. Zamierzamy w pełni wykorzystać niesamowite możliwości PS5, aby stworzyć nowe światy, które zainspirują graczy i pozwolą im komunikować się między sobą w nieznany dotąd sposób.

Zespół Haven Studios liczy już ponad 60 pracowników i stale się rozwija. Będzie osiemnastym studiem, które dołączy do rodziny PlayStation Studios. Funkcjonowaniem studia nadal kierować będzie dotychczasowy zespół w ścisłej współpracy z kierownictwem PlayStation Studios.

Warunki tej transakcji, w tym koszty przejęcia, nie zostały ujawnione.

Źródło: informacja prasowa

Exit mobile version