Sony Interactive Entertainment przejmuje Haven Studios
Sony Interactive Entertainment LLC (SIE) poinformowało wczoraj, że zawarło umowę kupna Haven Entertainment Studios Inc. (Haven Studios). To studio deweloperskie z siedzibą w Montrealu założone przez Jade Raymond, założycielkę Ubisoft Toronto i Motive Studios oraz jedną z postaci stojących za znaną serią Assassin’s Creed.
Założone w marcu 2021 roku, przy udziale SIE, Haven Studios jest kierowane przez zespół wybitnych twórców gier z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w pracy nad najbardziej znanymi grami i franczyzami. Studio pracuje obecnie nad swoim pierwszym projektem dla PlayStation, który ma być nowym doświadczeniem typu live service, a opierać się będzie na systemowym oraz ewoluującym świecie. Ma zapewnić wolność, dreszczyk emocji i zabawę.
Haven Studios to wschodzące studio z wyjątkowo utalentowanym zespołem. Jesteśmy zachwyceni, że możemy powitać je w PlayStation jako nasze pierwsze studio deweloperskie z Kanady, powiedział Jim Ryan, prezes i dyrektor generalny Sony Interactive Entertainment. Studio skupi się na stworzeniu oryginalnej gry AAA z trybem dla wielu graczy, która nie tylko wykorzysta moc PlayStation 5, ale także rozszerzy różnorodny katalog gier, które można znaleźć tylko na PlayStation.
Haven Studios będzie 18 studiem w rodzinie Sony
Mieliśmy zaszczyt blisko współpracować z zespołem Haven Studios w ciągu ostatniego roku i byliśmy pod ogromnym wrażeniem jego rozwoju oraz postępów w realizacji pierwszego projektu, powiedział Hermen Hulst, szef PlayStation Studios. Jade stworzyła światowej klasy zespół, który łączy kreatywność i umiejętności techniczne niezbędne do realizacji tak ambitnego projektu. Doceniamy zaangażowanie studia w budowanie ponadczsowego środowiska gry, gdzie najważniejszy jest gracz oraz współpraca. Cieszymy się, że oficjalnie staje się ono częścią PlayStation Studios.
Dołączenie do PlayStation Studios zapewnia Haven swobodę twórczą i niezrównane wsparcie, dzięki którym może skupić się na tworzeniu gier najwyższej jakości, powiedziała Jade Raymond, dyrektorka generalna i założycielka Haven Studios. Cieszymy się, że będziemy mieli okazję współpracować i uczyć się od wszystkich wyjątkowych zespołów PlayStation Studios. Zamierzamy w pełni wykorzystać niesamowite możliwości PS5, aby stworzyć nowe światy, które zainspirują graczy i pozwolą im komunikować się między sobą w nieznany dotąd sposób.
Zespół Haven Studios liczy już ponad 60 pracowników i stale się rozwija. Będzie osiemnastym studiem, które dołączy do rodziny PlayStation Studios. Funkcjonowaniem studia nadal kierować będzie dotychczasowy zespół w ścisłej współpracy z kierownictwem PlayStation Studios.
Warunki tej transakcji, w tym koszty przejęcia, nie zostały ujawnione.
Źródło: informacja prasowa
Miłośnik nowoczesnych technologii, głównie nowych rozwiązań IT. Redaktor w czasopismach Gambler, Enter, PC Kurier, Telecom Forum, Secret Service, Click!, Komputer Świat Gry, Play, GameRanking. Wiele lat spędził w branży tłumaczeniowej – głównie gier i programów użytkowych. W wolnych chwilach lata szybowcem, jeździ na rowerze i pochłania duże ilości książek.