Site icon ITbiznes

SAP Customer Data Platform – nowe narzędzie umożliwiające przedsiębiorstwom kontakt z klientami na każdym etapie interakcji

SAP Customer Data Platform gromadzenie danych

Firma SAP uruchomiła platformę nowej generacji do zarządzania spójną bazą klientów. SAP Customer Data Platform (CDP) umożliwia organizacjom redefinicję procesu obsługi klienta na wszystkich poziomach interakcji – od handlu i marketingu po sprzedaż i usługi.

Na całym świecie rośnie rola user experience jako elementu wyróżniającego firmy. W związku z tym marki szukają dostawców CDP (skrót od Customer Data Platform), dzięki którym zapewnią klientom unikalne, spersonalizowane doświadczenia w ramach różnych działań marketingowych.

Zbyt często wąskie ukierunkowanie aktywności reklamowych utrudnia jednak wykorzystanie prawdziwego potencjału CDP. Narzędzie SAP Customer Data Platform wykracza poza tradycyjne przeznaczenie. Łączy szeroki kontekst doświadczeń związanych z handlem, sprzedażą i usługami z przemyślanymi działaniami marketingowymi.

W ten sposób rozwiązanie zapewnia odpowiednią personalizację, której podstawą jest umiejętność gromadzenia danych o klientach i zarządzania nimi. Dzięki temu organizacje mogą czerpać informacje na różnych etapach kontaktu z konsumentem i efektywnie wykorzystywać je do prowadzenia rozmów oraz budowania trwałej relacji.

Łączenie, poszanowanie i personalizacja danych gwarantem sukcesu

Platforma SAP Customer Data Platform została opracowana pod kątem czterech czynników mających zwiększać dotarcie i skuteczność przedsiębiorstw.

Kliknij obrazek, aby zobaczyć film.

Nie ma dwóch takich samych klientów i tak naprawdę żadnego zachowania klienta nie da się do końca przewidzieć.– powiedział Trond Anderson, szef strategii i architektury IT w Elkjøp Nordic AS, jednym z największych sprzedawców detalicznych elektroniki użytkowej w krajach skandynawskich. – „SAP Customer Data Platform pomaga stworzyć kontekstowy obraz klienta i połączyć go z ujednoliconym profilem, aby lepiej przewidywać jego potrzeby i życzenia. Zwiększa to efektywność interakcji poprzez zarządzanie danymi w czasie rzeczywistym, przy jednoczesnym zapewnieniu, że obsługujemy dane w sposób zgodny z przepisami i szacunkiem dla klienta.”

Mocne fundamenty SAP Customer Data Platform

Platforma SAP Customer Data Platform została zbudowana na fundamencie rozwiązań SAP Customer Data Cloud, które korzystają z technologii Gigya. Rozwiązania SAP Customer Identity and Access Management oraz SAP Enterprise Consent and Preference Management zostały włączone do platformy w celu zapewnienia bezpiecznego i zgodnego z wymogami profilu cyfrowego.

SAP Customer Data Platform działa jak łącznik profilu w czasie rzeczywistym. Zasiljąc bazę wiedzy o kliencie w celu prowadzenia odpowiedniej interakcji, gdy ten chce nawiązać kontakt z organizacją.

Nie wynaleźliśmy CDP, ale SAP Customer Data Platform otwiera zupełnie nowe możliwości.” – powiedział Bob Stutz, szef SAP Customer Experience. – „SAP Customer Data Platform to najbardziej zaawansowany CDP klasy korporacyjnej, który dostarcza spersonalizowane doświadczenia, przekształcające anonimowych użytkowników w znanych, lojalnych klientów przy użyciu preferowanych przez nich kanałów. Łączy ogromną ilość danych z front-office’u, back-office’u i doświadczeń w sposób, który tylko SAP potrafi zaprojektować.”

Źródło: SAP

Exit mobile version