Lenovo w Turynie

19 lutego 2006 0 przez Piotr Bulski

Firma zapewnia informatyczną obsługę imprezy. Igrzyska Olimpijskie we Włoszech to dobry sposób dla chińskiej firmy na promocję własnej marki. Przed rokiem kupiła ona „pecetowy” oddział IBM.

Chińczycy zapewnili imprezie dostęp do ponad 5 tys. komputerów biurkowych, 350 serwerów i 800 komputerów przenośnych. Firma obsługuje podczas zawodów także siedem tzw. „i.lounges”, wyposażonych w 165 komputerów przenośnych i stacjonarnych, pozwalających m.in. zawodnikom i trenerom na dostęp do sieci. W wiosce olimpijskiej dziennie obsługiwanych jest w tych kafejkach około 200 sportowców. Lenovo wspomina, że największą popularnością turyńskie kafejki cieszą się wśród sportowców z Rosji, Stanów Zjednoczonych i Włoch. Z kolei w tego typu przybytkach uruchomionych w Sestriere, gdzie znajduje się kolejna wioska olimpijska, najczęściej pojawiają się Rumuni, Słowacy i Łotysze.

Firma razem ze swoim sprzętem wysłała do Włoch około 100 pracowników, w tym około trzy czwarte z nich pojechało tam z Chin, a reszta ze Stanów Zjednoczonych. Mają oni nie tylko szansę na bezpośrednie obserwowanie zmagań zawodników w zimowych dyscyplinach, ale i wzmocnienie morale, pisze serwis TechWeb za przedstawicielami Lenovo.