Site icon ITbiznes

Prezes Volkswagena przewiduje, że samochody autonomiczne mogą pojawić się już w 2025 roku

Dr. Herbert Diess Volkswagen samochody autonomiczne

Chairman of the Board of Management of Volkswagen AG

Reuters donosi, że Herbert Diess, prezes Volkswagena, przewiduje, że samochody autonomiczne mogą pojawić się na rynku już w latach 2025-2030.

Herbert Diess – zarys kariery

Dr Herbert Diess, obecnie Prezes Zarządu Volkswagen AG niemal od zawsze związany jest z branżą samochodową. Studiował technologię pojazdów na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Monachium od 1977, a następnie inżynierię mechaniczną na Uniwersytecie Technicznym w Monachium od 1978 do 1983, gdzie uzyskał stopień inżyniera.

Był asystentem naukowym w Instytucie Maszyn Narzędziowych i Zarządzania Zakładami Politechniki Monachijskiej, gdzie w 1987 roku uzyskał stopień doktora w zakresie automatyzacji montażu. Od 1988 kierował Zakładem Automatyki Montażowej Instytut Obrabiarek i Urządzeń Zakładowych.

Od 1989 roku pracował w firmie Robert Bosch GmbH w Stuttgarcie. W 1990 roku został mianowany dyrektorem technicznym ds. Planowania i konserwacji w fabryce Roberta Boscha w Treto w Hiszpanii, gdzie był dyrektorem generalnym od 1993 roku.

W 1996 roku Diess dołączył do BMW AG w Monachium jako dyrektor ds. Planowania długoterminowego i strukturalnego. Pnąc się po szczeblach kariery w 2007roku został Członkiem Zarządu ds. Zakupów i Sieci Dostawców, aw 2012 roku Członkiem Zarządu ds. Rozwoju BMW AG.

1 lipca 2015 r. Rada Nadzorcza Volkswagen AG powołała dr Herberta Diessa na członka zarządu Volkswagen AG i prezesa zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe. Od 1 lipca 2020 roku odpowiada za dział Volkswagen Samochody Osobowe i grupę marek zależnych.

Przewidywania prezesa dotyczące planów firmy

Prezes Volkswagena, Herbert Diess w długim wywiadzie dla WirtschaftsWoche wypowiadał się o planach i bieżącej kondycji firmy. Po aferze z silnikami diesla montowanymi w autach dostępnych w ramach grupy VW pomógł podnieść się marce.

Niestety donoszono także o rozbieżnościach pomiędzy nim a radą zakładową firmy. Odniósł się w wywiadzie także do tego i powiedział, że wypełni swój kontrakt, podpisany z firmą do 2023 roku.

W wywiadzie możemy przeczytać między innymi o wzmocnieniu swojej i tak już niezachwianej pozycji na rynku chińskim. Wszystko dzięki zaangażowaniu zarówno marki Volkswagen, jak i samych chińczyków, którzy dokonali ogromnych postępów pod względem technologicznym.

Podkreślił dążenie Volkswagena do elektryfikacji i cyfryzacji swoich produktów, która jest ewenementem w skali światowej. Twierdzi, że do tej pory żaden z dużych producentów nie zdecydował się na tak poważne kroki.

Mówił o tym, że na tym polu VW musi stawić czoło takim tuzom jak choćby Tesla, która nie postrzega pojazdów jako maszyn stricte, ale głównie jako oprogramowanie, które nimi steruje. Odniósł się do problemów z systemami sterującymi choćby VW ID.2 i Porsche Taycan, a także zapewnił, że nie powinno się to powtórzyć przy ID.4.

Diess wspomniał także o znacznej poprawie wydajności systemów elektronicznych zapewniających podstawę do sprawnie działających samochodów autonomicznych. Dzięki sztucznej inteligencji, która także rozwijana jest w nadzwyczaj szybkim tempie, pojazdy te powinny pojawić się na rynku już w latach 2025-2030.

„Można przewidzieć, że systemy wkrótce będą w stanie poradzić sobie nawet w skomplikowanych sytuacjach autonomicznej jazdy.” – powiedział Diess tygodnikowi WirtschaftsWoche.

Jeśli interesujecie się alektromobilnością, to zapraszamy do słuchania podcastu „Elektrycznie Tematyczni”, który współprowadzi nasz Redaktor naczelny, Paweł Pilarczyk.

Źródło: WirtschaftsWoche, Volkswagen

Exit mobile version