Prezes Volkswagena przewiduje, że samochody autonomiczne mogą pojawić się już w 2025 roku
Reuters donosi, że Herbert Diess, prezes Volkswagena, przewiduje, że samochody autonomiczne mogą pojawić się na rynku już w latach 2025-2030.
Herbert Diess – zarys kariery
Dr Herbert Diess, obecnie Prezes Zarządu Volkswagen AG niemal od zawsze związany jest z branżą samochodową. Studiował technologię pojazdów na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Monachium od 1977, a następnie inżynierię mechaniczną na Uniwersytecie Technicznym w Monachium od 1978 do 1983, gdzie uzyskał stopień inżyniera.
Był asystentem naukowym w Instytucie Maszyn Narzędziowych i Zarządzania Zakładami Politechniki Monachijskiej, gdzie w 1987 roku uzyskał stopień doktora w zakresie automatyzacji montażu. Od 1988 kierował Zakładem Automatyki Montażowej Instytut Obrabiarek i Urządzeń Zakładowych.
Od 1989 roku pracował w firmie Robert Bosch GmbH w Stuttgarcie. W 1990 roku został mianowany dyrektorem technicznym ds. Planowania i konserwacji w fabryce Roberta Boscha w Treto w Hiszpanii, gdzie był dyrektorem generalnym od 1993 roku.
W 1996 roku Diess dołączył do BMW AG w Monachium jako dyrektor ds. Planowania długoterminowego i strukturalnego. Pnąc się po szczeblach kariery w 2007roku został Członkiem Zarządu ds. Zakupów i Sieci Dostawców, aw 2012 roku Członkiem Zarządu ds. Rozwoju BMW AG.
1 lipca 2015 r. Rada Nadzorcza Volkswagen AG powołała dr Herberta Diessa na członka zarządu Volkswagen AG i prezesa zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe. Od 1 lipca 2020 roku odpowiada za dział Volkswagen Samochody Osobowe i grupę marek zależnych.
Przewidywania prezesa dotyczące planów firmy
Prezes Volkswagena, Herbert Diess w długim wywiadzie dla WirtschaftsWoche wypowiadał się o planach i bieżącej kondycji firmy. Po aferze z silnikami diesla montowanymi w autach dostępnych w ramach grupy VW pomógł podnieść się marce.
Niestety donoszono także o rozbieżnościach pomiędzy nim a radą zakładową firmy. Odniósł się w wywiadzie także do tego i powiedział, że wypełni swój kontrakt, podpisany z firmą do 2023 roku.
W wywiadzie możemy przeczytać między innymi o wzmocnieniu swojej i tak już niezachwianej pozycji na rynku chińskim. Wszystko dzięki zaangażowaniu zarówno marki Volkswagen, jak i samych chińczyków, którzy dokonali ogromnych postępów pod względem technologicznym.
Podkreślił dążenie Volkswagena do elektryfikacji i cyfryzacji swoich produktów, która jest ewenementem w skali światowej. Twierdzi, że do tej pory żaden z dużych producentów nie zdecydował się na tak poważne kroki.
Mówił o tym, że na tym polu VW musi stawić czoło takim tuzom jak choćby Tesla, która nie postrzega pojazdów jako maszyn stricte, ale głównie jako oprogramowanie, które nimi steruje. Odniósł się do problemów z systemami sterującymi choćby VW ID.2 i Porsche Taycan, a także zapewnił, że nie powinno się to powtórzyć przy ID.4.
Diess wspomniał także o znacznej poprawie wydajności systemów elektronicznych zapewniających podstawę do sprawnie działających samochodów autonomicznych. Dzięki sztucznej inteligencji, która także rozwijana jest w nadzwyczaj szybkim tempie, pojazdy te powinny pojawić się na rynku już w latach 2025-2030.
„Można przewidzieć, że systemy wkrótce będą w stanie poradzić sobie nawet w skomplikowanych sytuacjach autonomicznej jazdy.” – powiedział Diess tygodnikowi WirtschaftsWoche.
Jeśli interesujecie się alektromobilnością, to zapraszamy do słuchania podcastu „Elektrycznie Tematyczni”, który współprowadzi nasz Redaktor naczelny, Paweł Pilarczyk.
Źródło: WirtschaftsWoche, Volkswagen
Entuzjasta technologii IT, mobile, wearables. Freelancer, od lat w branży mediów IT/Mobile (CD-Action, NeXT, PC Format, CafePC.pl, Benchmark.pl, Mobility, Komputer Świat, Bezprawnik, Startupmag, IoTLab.pl) , były PRowiec (Sweex i Hannspree) i logistyk. Pasjonat jedzenia, gotowania, zdrowego odżywiania, wędrówek, jazdy na rowerze, książek, kina, opery, teatru i wielu innych.