Trzymasz dane na Dysku Google? Część mogła „wyparować”

Od kilku dni pojawia się coraz więcej niepokojących informacji pochodzących od użytkowników Dysku Google, które dotyczą danych z ostatnich kilku miesięcy. Reakcja wsparcia technicznego firmy jest na razie taka, że polecają czekać na rozwiązanie i nie modyfikować zawartości głównego katalogu z danymi. Można jeszcze usiąść i załamać ręce, ale to niewiele pomoże.

Wielu z nas uważa, że trzymanie danych w chmurze jest całkiem niezłą metodą na backup. W sumie słusznie, ale wygląda na to, że dodatkowy, własny NAS, pomógłby w uniknięciu powodów do gwałtownego siwienia u części administratorów. Wiara w to, że ktoś zarządzający chmurą będzie zawsze bezbłędny w swoich działaniach, jest złudna.

dane w chmurze

Sześć dni temu na forum wsparcia technicznego Google zaczęły pojawiać się niepokojące informacje od użytkowników. Według nich dane, które powinny się tam znajdować, „wyparowały” bez wieści. Mowa tu o plikach, które miały się tam znajdować od maja lub czerwca 2023. Tak, jakby od tego momentu żadne dane nie były synchronizowane z usługą Dysk Google. Problem jest o tyle poważny, że sami pracownicy wsparcia technicznego firmy nie są w stanie od prawie tygodnia określić, co się stało i dlaczego, nie mówiąc o sposobie rozwiązania problemu. Przyznają też, że sprawa nie dotyczy tylko jednego klienta.

Proszę o przyjęcie moich szczerych przeprosin, że nie mogłem dołączyć do sesji Google Meet. Nieustannie śledzę tę sprawę i aby zachować przejrzystość, musimy poinformować, że nie jesteś jedynym klientem dotkniętym tym problemem. Poniższa wiadomość pojawiła się wczoraj:

Oprócz linku do wątku, który podałeś, pojawiają się inni administratorzy, którzy zgłosili to samo zachowanie, które napotykamy, gdy po aktualizacji brakuje plików. Jest to obecnie badane przez naszych inżynierów produktu i czekamy również na analizę przyczyn źródłowych, w jaki sposób możemy to naprawić. Ze względu na trwające dochodzenie nie jesteśmy jeszcze w stanie podać ETA.

Nie zalecamy również wprowadzania zmian w folderze głównym/danych, gdyż czekamy na instrukcje od naszych inżynierów. Będę nadal monitorować zachowanie zgłoszonego problemu od innych administratorów i zaplanowałem oddzwonienie jutro o tej samej porze, mając nadzieję, że w ciągu dnia nastąpią postępy, które będę mógł przedstawić przed naszą sesją Google Meet.

Jeszcze raz dziękujemy za cierpliwość i zrozumienie.

wpis z forum wsparcia firmy Google

Inżynierowie Google pracują nad rozwiązaniem, ale na razie nie znają przyczyn problemu

Dziś niestety dowiadujemy się niewiele więcej, poza informacją, że inżynierowie dalej pracują i mają nadzieję na znalezienie rozwiązania jeszcze w tym tygodniu.

Od dzisiejszego ranka wiemy, że inżynierowie są zaangażowani i próbują zrozumieć główną przyczynę, zanim będą mogli zaoferować poprawkę. Zgodnie z główną odpowiedzią, nie należy podejmować żadnych działań w folderze głównym na Dysku Google. Mamy nadzieję, że w tym tygodniu znajdziemy rozwiązanie.

wpis z forum wsparcia firmy Google
Kilka godzin temu pojawiła się informacja, że użytkownicy dotknięci problemem muszą uzbroić się w cierpliwość.

Musimy przyznać, że utrata danych z ostatnich 7 miesięcy może być bardzo dotkliwa, zwłaszcza dla tych, którzy traktowali pliki na Dysku Google jako jedyny sposób na backup plików. Może trzeba jednak być bardziej paranoicznym i archiwizować dane w kilku miejscach? Spokojna głowa może być więcej warta, niż sądzimy.

Będziemy monitorować sytuację i gdy tylko pojawią się nowe informacje, zaktualizujemy tekst.

Źródło: Niebezpiecznik

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x