Nintendo rezygnuje z reklamowania Wii
„Prowadziliśmy kampanię przez cały rok, ale w te święta chcemy zachować się odpowiedzialnie i nie podsycać zainteresowania klientów” – stwierdził rzecznik Nintendo.
Nintendo nie jest w stanie zaspokoić popytu rynku, mimo że od czasu premiery konsoli minął już ponad rok, w sklepach wciąż ustawiają się kolejki chętnych. Producent nie przewidział tak dużej popularności swojej konstrukcji.
Przewidując zwyczajowe zwiększenie popytu w gorącym okresie świątecznym, Nintendo chce zapobiec utracie dobrego wizerunku pośród potencjalnych klientów, którzy zjawią się w sklepach z zamiarem zakupu Wii, a odejdą rozczarowani ze względu na brak produktu.
Konsole produkowane są dla Nintendo przez kontrahentów: aktualnie są oni w stanie dostarczyć 1,8 mln Wii miesięcznie. Japońskie przedsiębiorstwo już dwa razy zmuszone było do rewizji prognoz sprzedaży na ten rok, podnosząc je początkowo do 14, a ostatnio do 17,5 mln sztuk.