AMD wygrywa wojnę cenową
Strategia AMD polegająca na rywalizowaniu z Intelem niskimi cenami sprawdza się – korporacja odzyskuje udział w rynku stracony na rzecz konkurenta po premierze procesorów Core 2 Duo.
Analitycy iSupply podsumowali drugi kwartał bieżącego roku. AMD zdobyło 13,4% rynku (rozumianego jako wielkość przychodów), co oznacza wzrost o 2,5%. Spółka nie odrobiła co prawda całości strat do rekordowego jak do tej pory trzeciego kwartału 2006, kiedy zdobyła 16,8% rynku, ale zdołała odwrócić trend spadkowy i widocznie polepszyć wyniki w porównaniu do pierwszego kwartału 2007, gdy AMD kontrolowało 10,5% rynku.
W wojnie cenowej najbardziej ucierpieli mali dostawcy procesorów, tacy jak VIA – to właśnie głównie ich kosztem rozwijało się AMD. Intel w dalszym ciągu kontroluje przeważającą część rynku – 78,8%, o 2% mniej niż przed rokiem.
Miejsce największej rywalizacji cenowej są segmenty procesorów dla popularnych notebooków oraz komputerów stacjonarnych klasy low-end.