Biznes nie docenia Web 2.0

Większość europejskich firm i instytucji nie inwestuje w technologie Web 2.0, ponieważ kadra zarządzająca nie rozumie, na czym polegają płynące z nich korzyści biznesowe.

W wyniku sondażu przeprowadzonego przez BEA Systems na próbie ponad 320 respondentów w siedmiu krajach europejskich odkryto, że większość firm i instytucji (57 procent) potrzebuje więcej informacji o tym, jakie korzyści biznesowe można odnieść z wdrożenia takich technologii.

Web 2.0 – znane również jako społeczne przetwarzanie informacji w przedsiębiorstwie – pozwala zwiększyć zaangażowanie użytkowników w środowisko pracy oraz ułatwia pracownikom nawiązywanie kontaktów i zwiększa ich produktywność dzięki generowanym przez nich innowacjom. Inne przyczyny, dla których nie zdecydowano się na przyjęcie Web 2.0, to obawy o sposób zarządzania treścią (23 procent europejskich firm i instytucji) oraz o bezpieczeństwo sieci (20 procent).

Z sondażu wynika również, że główna przyczyna, dla której przedsiębiorstwa i instytucje wdrażają obecnie technologie oparte na założeniach Web 2.0, to usprawnienie kontaktów z klientami (41 procent respondentów). Wynika to stąd, że technologie te umożliwiają istotną zmianę kontaktów z klientem, co prowadzi do znacznej poprawy poziomu obsługi i tym samym do zwiększenia sprzedaży. Inne argumenty przemawiające za przyjęciem założeń Web 2.0 to usprawnienie komunikacji między pracownikami (31 respondentów) oraz możliwość łatwiejszego kontaktu z partnerami i dostawcami (28 procent respondentów).
W innym miejscu sondażu respondenci twierdzą, że do korzystania z Web 2.0 zachęcają ich głównie usługi internetowe (38 procent respondentów), umożliwiające łączenie systemów i automatyzację procesów biznesowych w prostszy i tańszy sposób niż tradycyjne rozwiązania integracyjne dla przedsiębiorstw oraz służące jako katalizator dla architektury SOA.

Interesującym wnioskiem płynącym z sondażu jest to, że popyt na aplikacje hybrydowe (witryna lub aplikacja łącząca treści z więcej niż jednego źródła) może się potroić z obecnego poziomu sześciu procent firm i instytucji do 18 procent już w ciągu najbliższych 18 miesięcy.

Ponadto według sondażu istnieją pewne interesujące różnice między poszczególnymi krajami. Najsłabsze zrozumienie korzyści biznesowych niesionych przez nowe technologie wykazują dyrektorzy firm w krajach nordyckich: 83 procent firm norweskich oraz 69 procent szwedzkich przyznaje, że nie rozumie, na czym polega wartość Web 2.0. Tymczasem Francja i Niemcy mają większe obawy co do bezpieczeństwa danych w technologii Web 2.0 (odpowiednio 33 procent i 32 procent respondentów, podczas gdy średnia europejska wynosi 21 procent).

Aplikacje hybrydowe cieszą się największym zainteresowaniem w Niemczech, gdzie 34 procent firm i instytucji zamierza je
wdrożyć w ciągu najbliższych 12 miesięcy, oraz we Francji (25 procent), w porównaniu ze średnią europejską wynoszącą 18 procent. Najmniejsze zainteresowanie aplikacjami hybrydowymi w ciągu najbliższych 12 miesięcy odnotowano w krajach nordyckich: Szwecja (16 procent) i Norwegia (12 procent).

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x