LinkedIn Ads ꟷ pieniądze wyrzucone w błoto?

Czy to możliwe, aby reklamy w LinkedIn Ads były wyrzucaniem pieniędzy w błoto? Jak podaje na swoim blogu Samuel Scott, badanie wykonane przez agencję RMG może na to wskazywać. Po prostu, pewnych zjawisk opisanych przez Scotta, inaczej jak działaniem botów, wyjaśnić się nie da.

W zeszłym roku głośno było o fałszywych profilach w serwisie LinkedIn, których używano do spamowania użytkowników. Dziś pojawiają się pytania o wartość reklam. Pasmem sukcesów nazwać tego nie można i mamy nadzieję, że serwis wyjaśni tę sytuację jak najszybciej.

Cała historia zaczęła się od postu Ryana Gellisa z RMG, w którym autor zastanawiał się nad rzeczywistą skutecznością reklam wykupionych w LinkedIn. Sprawa była o tyle ciekawa, że miał on już swoje spostrzeżenia z poprzednich kampanii w serwisie i chciał je tylko potwierdzić. Koniec końców stanęło na tym, że postanowił wykonać test działania sieci reklamowej LinkedIn Ads.

Pomyłka o prawie 200%?

Pierwszą rzeczą, na jaką zwrócił uwagę, była wycena CPC (cost per click), czyli tak naprawdę skuteczność reklamy. W LinkedIn Ads znajduje się narzędzie do prognozowania kosztów kliknięcia. W testowym przypadku koszt kształtował się na poziomie 25 dol. Jak się okazało, na koniec prognoza była prawie dwa razy niższa niż ostateczna kwota, czyli 45 dol. Jaki jest tego sens, jeśli błąd wynosi 180%?

social media 1795578 1920

Następny i największy problem to rzeczywiste kliknięcia reklamy. Platforma LinkedIn zaraportowała dla reklamy darmowego szkolenia 11 kliknięć. Logi RMG prowadzone za pomocą platformy FullStory informowały o 8 osobach zapisanych na webinaria. Rzeczywisty wynik? Zero! Tak, równe zero zapisanych uczestników.

Może to być rezultat niewielkiej próby i tylko jednego dnia ekspozycji reklamy, ale Gellis twierdzi, że wyniki pokrywają się z ich wcześniejszymi doświadczeniami z kampanii wartej 3000 dol. RMG przeprowadziło ją w marcu 2020. Według raportów mieli 256 kliknięć, co przekłada się na CPC rzędu 11 dolarów. Wydając taką kwotę nie zyskali jednak ani jednego klienta! W to, że nie potrafią robić reklam, nie uwierzymy. RMG to naprawdę duża agencja zajmująca się marketingiem cyfrowym.

Oskarżenia są więc dość poważne i warto by było, aby LinkedIn odniosło się do nich z pełną powagą. Całość Gellis przedstawia na filmie powyżej. Sprawa powinna zostać wyjaśniona głównie dla dobra firmy, bo temat zyskuje coraz większy rozgłos i za chwilę dotrze do osób decydujących o budżetach reklamowych. To z kolei momentalnie przełoży się na zyski z LinkedIn Ads.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x