Polacy nie chcą kupować oprogramowania w chmurze

Z badania przeprowadzonego w maju przez agencję badawczą Toluna na zlecenie Corela wynika, że większość Polaków nadal woli pudełkowe wersje oprogramowania. Tylko 4 proc. użytkowników chce mieć dostęp do programów poprzez internet i płacić za nie w miesięcznych lub rocznych transzach. Czy to nieufność, czy czysta kalkulacja?

Badanie przeprowadzone na grupie 1 tys. respondentów pokazuje, że ponad połowa konsumentów w dalszym ciągu preferuje zakup wersji pudełkowych oprogramowania komputerowego. Co trzeci badany woli kupować wersje elektroniczne (tzw. ESD) i ściągać program z internetu na dysk komputera.

25 proc. respondentów, którzy preferują zakup oprogramowania pudełkowego, chce je nabyć w fizycznych sklepach, 30 proc. w sklepach on-line, 4 proc. opowiedziało się za oprogramowaniem w chmurze, a 11 proc. nie ma w tym temacie zdania.

88 proc. badanych stwierdziło również, że chce mieć wybór dotyczący sposobu zakupu oprogramowania. Zapytani o przyczyny, dla których nie zdecydowaliby się na subskrypcję i chmurę, 75 proc. odpowiedziało, że nie chce zobowiązywać się do stałych, regularnych opłat. Inne przyczyny to niechęć do utraty dostępu do plików po zaprzestaniu subskrypcji (76 proc.), chęć posiadania fizycznej kopii oprogramowania (73 proc.), a także możliwość aktualizacji oprogramowania według własnego uznania (73 proc.).

Wyniki takiego badania, przeprowadzonego np. na zlecenie Adobe czy Microsoftu, byłyby zapewne również bardzo interesujące.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x