Site icon ITbiznes

Opakowania wielokrotnego użytku testowane przez InPost i Modivo

opakowania-wielokrotnego-uzytku-inpost-modivo-test

InPost i Modivo, które jest modową platformą e-commerce z grupy CCC, wprowadzają opakowania wielokrotnego użytku. Jest to działanie testowe, ale jeśli zainteresowanie będzie takie, jakiego spodziewają się firmy, to wkrótce wszystkie e-sklepy współpracujące z firmą Rafała Brzoski będą mogły z nich korzystać.

InPost stawia na ekologię i łatwość obsługi

InPost, firma Rafała Brzoski, która znana jest najbardziej ze swoich paczkomatów, stara się być tak ekologiczna oraz prokliencka, jak tylko jest to możliwe.

Od dłuższego czasu korzysta ona z elektrycznych samochodów dostawczych, które rozwożą paczki. Dodatkowo przy paczkomatach pojawiają się ładowarki aut elektrycznych. Początkowo miały one służyć głównie do zasilania wspomnianej floty elektrycznych dostawczaków, ale docelowo zapewne zostaną udostępnione szerszej rzeszy odbiorców.

Ułatwieniem odbierania i nadawania paczek jest to, że wystarczy aplikacja z dostępem do internetu i lokalizacji GPS, aby tego dokonać. Co więcej, firma myśli także o osobach poruszających się na wózkach i niskorosłych i pozwala im wybrać niższe skrytki, do których łatwiej jest im się dostać.

Prócz paczkomatów firma stawia także lodówkomaty, dzięki którym można zamawiać i odbierać towary wymagające schłodzenia lub utrzymania temperatury takiej jak w zamrażarce.

Ekologiczne opakowania wielokrotnego użytku

Kolejnym pomysłem, który InPost testuje wraz z Modivo, modową platformą e-commerce z grupy CCC, są ekologiczne opakowania wielokrotnego użytku. Firma wprowadza je z myślą o e-sklepach, które będą mogły je wykorzystywać wielokrotnie, jak twierdzi Brzoska, nawet dziesięciokrotnie.

Opakowania te są wykonane z wytrzymałego kartonu oraz opatrzone etykietą zwrotną.

Rafał Brzoska prezentuje opakowanie z etykietą zwrotną

Klient może wyjąć swoją przesyłkę z opakowania i zamiast je wyrzucać, skanuje wspomnianą etykietę i umieszcza opakowanie we wskazanej skrytce. Kurier odbiera je, a firma odsyła z powrotem do sklepu, który może zapakować w nią kolejną przesyłkę.

Źródło: InPost

Exit mobile version