Site icon ITbiznes

InPost kupuje kolejne powiększone Nissany e-NV200

InPost Nissan e-NV200

Do firmy InPost trafiło już ponad 100 egzemplarzy e-NV200 w powiększonej wersji XL Voltia 10 m3, a kolejne zostaną dostarczone do końca tego roku. To właśnie pojemność tych samochodów w głównej mierze przyczyniła się do decyzji firmy o zakupie właśnie takich pojazdów. Niski próg załadunku i ładowność 533 kg pozwalają na umieszczenie w pojeździe aż 3 europalet.

Kurierzy firmy InPost od zeszłego roku mają do dyspozycji ponad 30 bardziej kompaktowych Nissanów w odmianie XL Voltia 8 m3, a pracownicy techniczni zajmujący się utrzymaniem paczkomatów w czystości poruszają się vanami e-NV200 w klasycznej wersji. Wraz z samochodami zamówionymi w tym roku będą się one składać na całkowitą liczbę ponad 300 elektrycznych pojazdów marki Nissan.

Cieszymy się, że InPost po raz kolejny zaufał naszej firmie i ponownie wybrał Nissany e‑NV200 jako pojazdy dostawcze do swojej elektrycznej floty. Z doświadczenia licznych klientów – nie tylko w Polsce – wiemy, że ten kompaktowy van idealnie sprawdza się w realizacji tzw. dostaw ostatniego odcinka. Jesteśmy dumni, że poprzez tę współpracę Nissan może być częścią inicjatywy „Green City” i przyczyniać się do ograniczania emisji CO₂ i hałasu w polskich aglomeracjach. Jako producent, który ponad 10 lat temu zrewolucjonizował rynek masowo produkowanych samochodów elektrycznych, nie spoczywamy na laurach i będziemy nadal rozwijać naszą gamę bezemisyjnych modeli… – powiedział Maciej Klenkiewicz, dyrektor zarządzający Nissan Sales CEE.

InPost stawia punkty ładowania przy paczkomatach

Nissan e-NV200 wyposażony jest w akumulator litowo-jonowy o pojemności 40 kWh, który zapewnia zasięg ponad 200 km. Można go ładować prądem stałym za pomocą złącza CHAdeMO (od 0 do 80% w około 50 minut) lub ładowarki 6,6 kW w 7,5 godziny. Samochody będą częściowo ładowane w bazach InPostu przy wykorzystaniu odnawialnych źródeł energii oraz podczas postoju niezbędnego na uzupełnienie paczkomatów, przy których firma InPost sukcesywnie uruchamia kolejne punkty ładowania pojazdów elektrycznych.

Nasz cel na ten rok to 300 elektrycznych samochodów we flocie InPost. Dzięki temu Warszawa stanie się już niebawem pierwszym miastem, gdzie dostawy do Paczkomatów będą realizowane w pełni przez elektryczne samochody. Rosnąca sieć Paczkomatów InPost w całej Polsce sprawia, że potrzebujemy sprawniejszych, ale też ekologicznych dostaw. Dostawy wielu przesyłek do jednego Paczkomatu ograniczają ruch w mieście i zmniejszają emisję CO2, ale my podnosimy poprzeczkę coraz wyżej i realizujemy dostawy bez generowania spalin czy lokalnych zanieczyszczeń. Minimalizujemy nasz wpływ na środowisko, a jako rynkowy lider wyznaczamy kierunek i mobilizujemy innych do działania w tym obszarze – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.

Źródło: informacja prasowa / Nissan

Exit mobile version