Site icon ITbiznes

Ford, Lyft i Argo AI wprowadzą samochody autonomiczne do końca 2021 roku

ford-lyft-argo-ai-samochody-autonomiczne

[#Beginning of Shooting Data Section] Nikon D800 2020/12/10 11:45:53.50 Time Zone and Date: UTC-5, DST:ON Lossless Compressed RAW (14-bit) Image Size: L (7360 x 4912), FX Lens: VR 70-200mm f/2.8G Artist: Eric Perry Photo Copyright: 322012 Focal Length: 75mm Exposure Mode: Aperture Priority Metering: Matrix Shutter Speed: 1s Aperture: f/14 Exposure Comp.: +1.3EV Exposure Tuning: ISO Sensitivity: ISO 100 Optimize Image: White Balance: Color Temp. (3140K), 0, 0 Focus Mode: Manual AF-Area Mode: Single AF Fine Tune: OFF VR: OFF Long Exposure NR: OFF High ISO NR: ON (Normal) Color Mode: Color Space: Adobe RGB Tone Comp.: Hue Adjustment: Saturation: Sharpening: Active D-Lighting: OFF Vignette Control: OFF Auto Distortion Control: OFF Picture Control: [SD] STANDARD Base: [SD] STANDARD Quick Adjust: 0 Sharpening: 3 Contrast: 0 Brightness: 0 Saturation: 0 Hue: 0 Filter Effects: Toning: Map Datum: Dust Removal: 2014/11/28 22:06:46 Image Comment: Eric Perry [#End of Shooting Data Section]

Ford, Lyft i Argo AIt będą współpracowały w celu komercjalizacji samochodów autonomicznych na dużą skalę. Mają zapewnić użytkownikom niezwykle dogodne usługi oraz doświadczenia z jazdy autonomicznej.

„Ta współpraca to pierwszy przypadek, w którym wszystkie elementy układanki pojazdów autonomicznych połączyły się w ten sposób. Każda firma wnosi skalę, wiedzę i umiejętności w swojej dziedzinie, które są niezbędne, aby autonomiczne przewozy stały się rzeczywistością biznesową.” – powiedział Logan Green, współzałożyciel i dyrektor generalny Lyft.

Ford, Lyft i Argo AI

Ford, Lyft i Argo AI wprowadzą samochody samojezdne z kierowcami gwarantującymi bezpieczeństwo. Wszystko to w ramach umowy o dostępie do sieci firmy Lyft. Przejazdy pasażerskie mają rozpocząć się w Miami jeszcze w tym roku, a w Austin w 2022 roku.

Strony pracują obecnie nad sfinalizowaniem umów. Ma to na celu wdrożenie co najmniej 1000 pojazdów autonomicznych w sieci Lyft w ciągu najbliższych pięciu lat.

„Ta współpraca jest wyjątkowa, ponieważ realizujemy wspólną wizję poprawy bezpieczeństwa, dostępu i przystępności cenowej transportu w naszych miastach. Poza aplikacją, którą Lyft zapewnia klientowi, będziemy mogli współpracować, aby określić, gdzie autonomiczna usługa przyniesie największe korzyści społecznościom i zapewnić bezpieczne wdrażanie technologii”. – powiedział Bryan Salesky, założyciel i dyrektor generalny Argo AI.

W ramach umowy Argo wykorzysta anonimowe dane dotyczące usług i floty z Lyft. Wszystko po to, aby sprostać wyzwaniom, przed którymi stoją inne firmy zajmujące się pojazdami autonomicznymi. Skoncentruje się na tym, gdzie mogą zbudować zrównoważony biznes i weryfikować wdrożenie za pomocą zlokalizowanych danych dotyczących bezpieczeństwa.

„Argo i Ford obecnie pilotują, mapują i przygotowują się do komercyjnych operacji pojazdów autonomicznych w większej liczbie miast niż jakakolwiek inna współpraca firm na rynku. Nowa umowa jest kluczowym krokiem w kierunku pełnej działalności komercyjnej, związanej ze światowej klasy siecią transportową Lyft. Trzy firmy podzielają przekonanie, że pojazdy autonomiczne będą kluczowym czynnikiem dla czystszego, bezpieczniejszego i bardziej wydajnego krajobrazu mobilności miejskiej. Jest to początek ważnej relacji między trzema dynamicznymi firmami, których celem jest zapewnienie godnych zaufania, wysokiej jakości doświadczeń, przy działalności na dużą skalę.” – powiedział Scott Griffith, dyrektor generalny Ford Autonomous Vehicles & Mobility Businesses.

Inwestycje Forda

Ford podkreślił, że w 2017 roku zainwestował 1 mld dolarów w Argo AI. Chodziło o firmę, która wówczas nie miała nawet sześciu miesięcy. Od tego czasu Argo skoncentrowało się na opracowaniu wirtualnego systemu kierowcy, w tym czujników, oprogramowania i platformy obliczeniowej, a także map w wysokiej rozdzielczości przeznaczonych dla autonomicznych pojazdów Forda.

W lipcu 2019 roku VW Group przekazał informację, że zainwestuje 2,6 mld dolarów w Argo. Umowa została sfinalizowana latem ubiegłego roku. Daje Fordowi i VW równe udziały własnościowe, które z czasem wyniosą około 40 proc. Pozostała część kapitału należy do współzałożycieli Argo oraz pracowników firmy.

Źródło: Ford, InGear Media

Exit mobile version