Ford, Lyft i Argo AI wprowadzą samochody autonomiczne do końca 2021 roku

Ford, Lyft i Argo AIt będą współpracowały w celu komercjalizacji samochodów autonomicznych na dużą skalę. Mają zapewnić użytkownikom niezwykle dogodne usługi oraz doświadczenia z jazdy autonomicznej.

„Ta współpraca to pierwszy przypadek, w którym wszystkie elementy układanki pojazdów autonomicznych połączyły się w ten sposób. Każda firma wnosi skalę, wiedzę i umiejętności w swojej dziedzinie, które są niezbędne, aby autonomiczne przewozy stały się rzeczywistością biznesową.” – powiedział Logan Green, współzałożyciel i dyrektor generalny Lyft.

Ford, Lyft i Argo AI

Ford, Lyft i Argo AI wprowadzą samochody samojezdne z kierowcami gwarantującymi bezpieczeństwo. Wszystko to w ramach umowy o dostępie do sieci firmy Lyft. Przejazdy pasażerskie mają rozpocząć się w Miami jeszcze w tym roku, a w Austin w 2022 roku.

Strony pracują obecnie nad sfinalizowaniem umów. Ma to na celu wdrożenie co najmniej 1000 pojazdów autonomicznych w sieci Lyft w ciągu najbliższych pięciu lat.

„Ta współpraca jest wyjątkowa, ponieważ realizujemy wspólną wizję poprawy bezpieczeństwa, dostępu i przystępności cenowej transportu w naszych miastach. Poza aplikacją, którą Lyft zapewnia klientowi, będziemy mogli współpracować, aby określić, gdzie autonomiczna usługa przyniesie największe korzyści społecznościom i zapewnić bezpieczne wdrażanie technologii”. – powiedział Bryan Salesky, założyciel i dyrektor generalny Argo AI.

W ramach umowy Argo wykorzysta anonimowe dane dotyczące usług i floty z Lyft. Wszystko po to, aby sprostać wyzwaniom, przed którymi stoją inne firmy zajmujące się pojazdami autonomicznymi. Skoncentruje się na tym, gdzie mogą zbudować zrównoważony biznes i weryfikować wdrożenie za pomocą zlokalizowanych danych dotyczących bezpieczeństwa.

„Argo i Ford obecnie pilotują, mapują i przygotowują się do komercyjnych operacji pojazdów autonomicznych w większej liczbie miast niż jakakolwiek inna współpraca firm na rynku. Nowa umowa jest kluczowym krokiem w kierunku pełnej działalności komercyjnej, związanej ze światowej klasy siecią transportową Lyft. Trzy firmy podzielają przekonanie, że pojazdy autonomiczne będą kluczowym czynnikiem dla czystszego, bezpieczniejszego i bardziej wydajnego krajobrazu mobilności miejskiej. Jest to początek ważnej relacji między trzema dynamicznymi firmami, których celem jest zapewnienie godnych zaufania, wysokiej jakości doświadczeń, przy działalności na dużą skalę.” – powiedział Scott Griffith, dyrektor generalny Ford Autonomous Vehicles & Mobility Businesses.

Inwestycje Forda

Ford podkreślił, że w 2017 roku zainwestował 1 mld dolarów w Argo AI. Chodziło o firmę, która wówczas nie miała nawet sześciu miesięcy. Od tego czasu Argo skoncentrowało się na opracowaniu wirtualnego systemu kierowcy, w tym czujników, oprogramowania i platformy obliczeniowej, a także map w wysokiej rozdzielczości przeznaczonych dla autonomicznych pojazdów Forda.

W lipcu 2019 roku VW Group przekazał informację, że zainwestuje 2,6 mld dolarów w Argo. Umowa została sfinalizowana latem ubiegłego roku. Daje Fordowi i VW równe udziały własnościowe, które z czasem wyniosą około 40 proc. Pozostała część kapitału należy do współzałożycieli Argo oraz pracowników firmy.

Źródło: Ford, InGear Media

Dodaj komentarz