Chiński Aion LX Plus skradł piątkowe show na otwarciu targów Guangzhou International Auto Show. GAC, producent pojazdu deklaruje, że za to osiągnięcie odpowiada akumulator wyprodukowany w nowej technologii.
Aion LX Plus jest reklamowany jako pierwszy na świecie, masowo produkowany samochód elektryczny, o zasięgu powyżej 1000 km. Wszystko dzięki akumulatorom o pojemności 144,4 kWh, które wykorzystują opatentowaną przez firmę GAC technologię nowego typu anod krzemowych. Pierwsza jej prezentacja odbyła się w kwietniu tego roku, na targach motoryzacyjnych w Szanghaju. Producent zapewnia, że osiągnął dzięki temu 20% redukcję objętości i 14% niższą wagę, w porównaniu z ogniwami podobnej pojemności, ale z anodami grafitowymi.
GAC twierdzi również, że nowa elektroda krzemowa zapewnia poprawę gęstości energii oraz wydajności w niskich temperaturach. Akumulator w Aion LX Plus ma gęstość energii 205 Wh/kg, a zużycie prądu w procedurze CLTC oceniane jest na 4,1 mkWh. Samochód ma napęd na cztery koła i jest napędzany dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 724 KM. Rozpędza się do 100 km/h w 2,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 170 km/h. Pojazd ma zadebiutować na rynku w styczniu, ale nie znamy jeszcze jego ceny.
Targi w Guangzhou to nie tylko Aion LX Plus
Firma Great Wall Motors zaprezentowała luksusowy samochód elektryczny, który może przejechać 800 km na jednym ładowaniu i 400 km po 10 minutach ładowania. Cena została ustalona na 76,444 dolarów, a GWM chce dzięki temu zdobyć jak największą część rynku.
Arcfox Alpha S firmy BAIC Group to model wyposażony w komponenty i oprogramowanie chińskiego giganta technologicznego Huawei. Według danych producenta, jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy.
W 2011 r. sprzedaż nowych pojazdów energetycznych w Chinach nie przekroczyła 10 000 sztuk, ale w zeszłym roku sprzedano ich 1,37 mln, a w okresie od stycznia do października tego roku liczba ta wyniosła 2,54 mln. W tym roku sprzedaż może przekroczyć 3 miliony! Chiński rząd chce, aby w 2025 r. nowe pojazdy elektryczne stanowiły około 20% sprzedaży samochodów. Wygląda jednak na to, że cel ten zostanie osiągnięty wcześniej.
Źródło: Nikkei
Miłośnik nowoczesnych technologii, głównie nowych rozwiązań IT. Redaktor w czasopismach Gambler, Enter, PC Kurier, Telecom Forum, Secret Service, Click!, Komputer Świat Gry, Play, GameRanking. Wiele lat spędził w branży tłumaczeniowej – głównie gier i programów użytkowych. W wolnych chwilach lata szybowcem, jeździ na rowerze i pochłania duże ilości książek.