Site icon ITbiznes

Autonomiczne pojazdy Nuro wyjechały na kalifornijskie ulice

autonomiczne pojazdy Nuro R2

Wczoraj kalifornijski Departament Pojazdów Mechanicznych wydał pierwsze zezwolenie, które dopuszcza do ruchu autonomiczne pojazdy Nuro. Na razie obejmuje ono dwa hrabstwa w pobliżu siedziby firmy w Bay Area.

Jako pierwsze na drogi wyjadą Priusy wyposażone w tryb autonomiczny, a w następnej kolejności własne pojazdy elektryczne R2. W trakcie całego procesu Departament Pojazdów Mechanicznych (Department of Motor Vehicles) zbierał olbrzymie ilości danych gromadzonych nie tylko przez firmy, ale też policję, lokalne społeczności i udziałowców. Jak mówi Steve Gordon: „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym jest priorytetem dla DMV”.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

„Nuro podziela ten pogląd i dlatego projekt R2 zakłada, że najważniejsza jest ochrona innych użytkowników dróg. Dlatego właśnie dokładnie przetestowaliśmy technologię i w ciągu czterech lat udokumentowaliśmy, że jest bezpieczna i można jej zaufać. Potwierdzają to dwa udane komercyjne wdrożenia w innych stanach oraz testy bez kierowców w San Francisco Bay Area – miejscu, w którym mieszka ponad 7,5 miliona ludzi” – mówi David Estrada, dyrektor do spraw prawnych i bezpieczeństwa w Nuro.

„Ten rok był dla nas wszystkich wyzwaniem, ale również pasmem sukcesów dla firmy. W lutym R2 jako pierwszy pojazd w USA uzyskał zezwolenie USDOT (U.S. Department of Transportation, amerykański Departament Trasportu). W kwietniu przeprowadziliśmy udane testy pojazdów autonomicznych w Kalifornii, a w październiku ogłosiliśmy je w trzech różnych stanach. Nie uczestniczyli w nich kierowcy, pasażerowie ani nawet samochody śledzące ruch naszego pojazdu” – dodaje Estrada.

Część ekspertów przewiduje, że pandemia SARS-CoV-2 przyspieszy społeczną akceptację autonomicznych pojazdów dostawczych. Tego typu rozwiązania pozwalają na minimalizowanie ryzyka rozprzestrzeniania się chorób, bo ograniczają kontakt, choćby z kierowcą. Jest to szczególnie ważne w przypadku przewozów na krótkie dystanse, których rozkwit nastąpił właśnie w czasie pandemii. Ceny dostaw tego typu wzrosły w USA w ostatnim czasie o ponad 20%. Ma to związek ze zwiększeniem popytu na transport towarów z magazynów i centrów dystrybucyjnych do sklepów i central e-commerce.

W tym roku autonomiczne pojazdy Nuro (flota składająca się z 75 samochodów Prius i R2) realizuje już dostawy w Houston dla sieci sklepów Kroger i Walmart oraz pizzerii Domino’s. Kalifornia jest następnym krokiem w kierunku wdrożenia tej technologii w całych Stanach Zjednoczonych.

Źródło: Nuro

Exit mobile version