Autonomiczne pojazdy Nuro wyjechały na kalifornijskie ulice
Wczoraj kalifornijski Departament Pojazdów Mechanicznych wydał pierwsze zezwolenie, które dopuszcza do ruchu autonomiczne pojazdy Nuro. Na razie obejmuje ono dwa hrabstwa w pobliżu siedziby firmy w Bay Area.
Jako pierwsze na drogi wyjadą Priusy wyposażone w tryb autonomiczny, a w następnej kolejności własne pojazdy elektryczne R2. W trakcie całego procesu Departament Pojazdów Mechanicznych (Department of Motor Vehicles) zbierał olbrzymie ilości danych gromadzonych nie tylko przez firmy, ale też policję, lokalne społeczności i udziałowców. Jak mówi Steve Gordon: „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym jest priorytetem dla DMV”.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
„Nuro podziela ten pogląd i dlatego projekt R2 zakłada, że najważniejsza jest ochrona innych użytkowników dróg. Dlatego właśnie dokładnie przetestowaliśmy technologię i w ciągu czterech lat udokumentowaliśmy, że jest bezpieczna i można jej zaufać. Potwierdzają to dwa udane komercyjne wdrożenia w innych stanach oraz testy bez kierowców w San Francisco Bay Area – miejscu, w którym mieszka ponad 7,5 miliona ludzi” – mówi David Estrada, dyrektor do spraw prawnych i bezpieczeństwa w Nuro.
„Ten rok był dla nas wszystkich wyzwaniem, ale również pasmem sukcesów dla firmy. W lutym R2 jako pierwszy pojazd w USA uzyskał zezwolenie USDOT (U.S. Department of Transportation, amerykański Departament Trasportu). W kwietniu przeprowadziliśmy udane testy pojazdów autonomicznych w Kalifornii, a w październiku ogłosiliśmy je w trzech różnych stanach. Nie uczestniczyli w nich kierowcy, pasażerowie ani nawet samochody śledzące ruch naszego pojazdu” – dodaje Estrada.
Część ekspertów przewiduje, że pandemia SARS-CoV-2 przyspieszy społeczną akceptację autonomicznych pojazdów dostawczych. Tego typu rozwiązania pozwalają na minimalizowanie ryzyka rozprzestrzeniania się chorób, bo ograniczają kontakt, choćby z kierowcą. Jest to szczególnie ważne w przypadku przewozów na krótkie dystanse, których rozkwit nastąpił właśnie w czasie pandemii. Ceny dostaw tego typu wzrosły w USA w ostatnim czasie o ponad 20%. Ma to związek ze zwiększeniem popytu na transport towarów z magazynów i centrów dystrybucyjnych do sklepów i central e-commerce.
W tym roku autonomiczne pojazdy Nuro (flota składająca się z 75 samochodów Prius i R2) realizuje już dostawy w Houston dla sieci sklepów Kroger i Walmart oraz pizzerii Domino’s. Kalifornia jest następnym krokiem w kierunku wdrożenia tej technologii w całych Stanach Zjednoczonych.
Źródło: Nuro
Miłośnik nowoczesnych technologii, głównie nowych rozwiązań IT. Redaktor w czasopismach Gambler, Enter, PC Kurier, Telecom Forum, Secret Service, Click!, Komputer Świat Gry, Play, GameRanking. Wiele lat spędził w branży tłumaczeniowej – głównie gier i programów użytkowych. W wolnych chwilach lata szybowcem, jeździ na rowerze i pochłania duże ilości książek.