Site icon ITbiznes

Amazon testuje w swoich magazynach humanoidalnego robota Digit

Digit Amazon

Amazon poinformował o testach dwóch nowych technologii, które mają zwiększyć automatyzację w magazynach firmy. Jedną z nich jest humanoidalny robot Digit.

Robot, nazwany Digit, jest dwunożny i może kucać, pochylać się oraz chwytać przedmioty za pomocą manipulatorów imitujących dłonie, poinformowała firma we wpisie na blogu. To konstrukcja firmy Agility Robotics Inc. i będzie początkowo wykorzystywany do pomocy pracownikom w zbieraniu pustych pojemników.

Źródło: Agility Robotics

Firma Amazon, która jest drugim pod względem wielkości pracodawcą w Stanach Zjednoczonych po Walmart Inc., od ponad dekady wykorzystuje roboty w swoich magazynach, głównie do przenoszenia towaru z magazynów do czekających na nie pracowników. System ten, który zaczyna się od umieszczania przez ludzi towarów na metalowych półkach, przechodzi transformację w kierunku składowania w kontenerach, a to ułatwia robotom i zautomatyzowanym technologiom sortowanie oraz przenoszenie towarów.

https://itbiznes.pl/wp-content/uploads/2023/10/5-Agility-Robotics-w-serwisie-X_-„Digit-doing-three-different-autonomous-tote-handling-tasks-MadeForWork-https___t.co_JNAMOY0kpu-_-X.mp4
Źródło: Agility Robotics

Amazon testuje też system Sequoia, który skraca czas kompletowania zamówienia o 25%

Oprócz Digita, Amazon testuje technologię o nazwie Sequoia, która będzie identyfikować i sortować zamówione przez klientów towary do kontenerów, z których będą je pobierać pracownicy. Pozostałe produkty są następnie układane w pojemnikach przez ramię robotyczne Sparrow, które firma zaprezentowała w zeszłym roku. System jest już używany w magazynie w Houston.

Źródło: Agility Robotics

Amazon, który podkreśla rolę szybkiej dostawy w odpieraniu wyzwań ze strony konkurentów z branży e-commerce, poinformował, że system Sequoia skraca czas potrzebny magazynowi na przetworzenie zamówienia nawet o 25% – cały proces będzie bardziej przypominał linię montażową niż tradycyjny model magazynowy, w którym pracownicy szukają przedmiotów i ściągają je z półek.

Szefostwo firmy twierdzi, że ich celem jest wykorzystanie automatyzacji w celu uwolnienia pracowników od powtarzalnych zadań, które mogą prowadzić do urazów. To jeden z problemów z jakimi zmaga się Amazon, bo wskaźniki dla takich zdarzeń przekraczają średnią całej branży.

Źródło: Bloomberg

Exit mobile version