Site icon ITbiznes

Motorola moto g ma już 10 lat i 200 milionów sprzedanych smatrfonów

Motorola moto g 10 lat

Wprowadzenie na rynek pierwszego smartfona z serii moto g przez Motorolę stanowiło prawdziwą rewolucję w średnim segmencie rynku. Minęło już 10 lat od tamtego momentu, a na całym świecie sprzedano ponad 200 milionów sztuk z kolejnych generacji.

Moto g, produkowana przez firmę Motorola, stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych serii smartfonów na rynku i znacząco wpłynęła na branżę mobilną. Urządzenia z tej serii znane są z popularyzowania innowacji i uczynienia zaawansowanych technologii dostępniejszymi dla szerokiego grona użytkowników. Przez ostatnie 10 lat rodzina smartfonów zyskała lojalnych użytkowników, którzy nadal wybierają kolejne modele, uważając je za najlepsze.

Pierwszy model moto g zrewolucjonizował rynek, ponieważ zapewnił klientom o ograniczonym budżecie alternatywę między budżetowymi modelami o gorszych parametrach a starszymi, bardziej zaawansowanymi smartfonami premium. Pierwszy smartfon oferował dobre parametry techniczne oraz innowacyjne podejście do projektowania, umożliwiając personalizację za pomocą wymiennych obudów. Dodatkowo, wprowadził intuicyjne gesty moto, które wcześniej były dostępne tylko w droższych modelach marki Motorola.

Kolejne generacje wprowadzały coraz więcej innowacji. Przykładem jest moto g4, który jako pierwszy w serii wprowadził czytnik linii papilarnych i aparat z autofokusem z detekcją fazy. To rozwiązania wcześniej dostępne jedynie w modelach premium.

Najnowsza, dziesiąta generacja moto g100, wprowadziła wydajny procesor Qualcomm Snapdragon serii 8 i obsługę 5G, co stanowiło znaczący krok naprzód. Dodatkowo, wprowadzono platformę Ready For, która pozwoliła użytkownikom podłączyć smartfon do zewnętrznego ekranu bez dodatkowych akcesoriów.

Przyszłość rodziny moto g

Najnowszy model, moto g84 5G, debiutował w Polsce we wrześniu tego roku. Po raz pierwszy w serii smartfon jest dostępny w pięknym kolorze roku Pantone – Viva Magenta. Ma elegancką obudowę z wegańską skórą i innowacyjne rozwiązania, takie jak optyczna stabilizacja obrazu, technologia UltraPixel, ekran pOLED i wsparcie sztucznej inteligencji.

Motorola planuje kontynuację rozwoju rodziny moto g, koncentrując się na tworzeniu lepszych produktów, popularyzacji innowacji i dostarczaniu konkurencyjnych rozwiązań w średnim segmencie rynku, który ma coraz większe znaczenie jako narzędzie do autoekspresji i przenośny komputer. Użytkownicy mogą więc spodziewać się kolejnych udoskonaleń w przyszłych generacjach.

Źródło: informacja prasowa

Exit mobile version