Site icon ITbiznes

Na iPhone’ach pojawią się reklamy typu push

Apple iPhone

Firma Apple zmieniła politykę dla aplikacji dodawanych do App Store. Firma zezwoliła tym aplikacjom na wyświetlanie powiadomień typu push o treściach marketingowych. Możemy się zatem spodziewać, że wkrótce na ekranach iPhone’ów zobaczymy okienka z reklamami, nawet jeśli aplikacja, która je wyświetla, teoretycznie jest zamknięta.

Dotychczas polityka App Store zabraniała wyświetlania tego typu komunikatów. Jak jednak zauważyli dziennikarze serwisu 9to5Mac, Apple właśnie zmienił zdanie. W regulaminie zaznaczono jednak, że użytkownik musi wyrazić świadomą zgodę na otrzymywanie treści typu push. Znając jednak użytkowników, którzy instalując nowe aplikacje po prostu zatwierdzają wszystkie prośby, prawdopodobnie podobnie będzie i tym razem – większość wyrazi zgodę na reklamy typu push.

Możliwość wysyłania komunikatów marketingowych dotyczy także już zainstalowanych aplikacji. Część z nich prawdopodobnie zostanie “wzbogacona” o taką funkcję dzięki aktualizacjom.

Przy okazji nowych zmian Apple pracuje także nad własnym systemem SSO (Single Sign-On), który umożliwi logowanie się jednym kontem Apple do usług, witryn i aplikacji. Taką funkcję oferują już od dłuższego czasu Google, Facebook czy Microsoft. Apple oficjalnie uruchomi własną usługę SSO 30 kwietnia tego roku.

Exit mobile version