Site icon ITbiznes

The future urban reality: do 2025 roku spędzimy w sieci o 10 godzin tygodniowo więcej niż dziś

the-future-urban-reality-ericsson-consumerlab-raport

Ericsson ConsumerLab opublikował raport The Future Urban Reality, z którego wynika, że do 2025 roku niemal każdy z nas spędzi w sieci o 10 godzin tygodniowo więcej niż dziś.

Badanie Ericsson ConsumerLab wykorzystało opinie 2,3 mld konsumentów z 31 rynków. Wynika z niego, że konsumenci do 2025 roku dodadzą do swoich aktywności wykonywanych online średnio 2,5 nowej usługi. Dodatkowo wywnioskowano, że czas spędzany przez konsumentów online wzrośnie do 2025 roku średnio o dziesięć godzin w tygodniu.

Ericsson ConsumerLab – The Future Urban Reality

Nowy raport konsumencki The Future Urban Reality sporządzony przez Ericsson ConsumerLab wykazuje, że wywołana przez globalną pandemię Covid-19 tendencja do przenoszenia zasadniczych elementów codziennego życia do sieci się nie zmieni. Ludzie już przyzwyczaili się do przebywania w sieci dłużej, niż robili to jeszcze półtora roku temu.

W raporcie wykorzystano opinie zebrane od 2,3 mld konsumentów z 31 rynków. Wynika z niego, że konsumenci nie tylko będą nadal wykonywać pracę zdalną, przeznaczać czas na e-naukę, e-zdrowie i internetowe zakupy spożywcze – online. Chodzi o to, że do 2025 roku każdy doda do tego jeszcze 2,5 nowej usługi.

Przewiduje się też, że konsumenci będą spędzać w sieci średnio o dziesięć godzin w tygodniu więcej. Zmiana ta prawdopodobnie zmniejszy też lukę pomiędzy umiejętnościami i wiedzą umiarkowanych i zaawansowanych użytkowników usług online.

Co ciekawe, przewidywania dotyczą także tego, że swój czas wolny ludzie przeznaczą na podróże, praktykowanie mindfulness oraz spędzanie czasu z przyjaciółmi i rodziną.

Zeynep Ahmet, Starszy Analityk, ConsumerLab, Ericsson Research, powiedział – „Podczas pandemii technologie informatyczno-komunikacyjne stały się kluczowymi sposobami radzenia sobie z wieloma aspektami życia codziennego. Nasze najnowsze ustalenia sugerują, że sytuacja ta stanie się „nową normą” i będzie utrzymywać się w przyszłości. Ten trend może pomóc konsumentom skoncentrować się na ważnych elementach życia – takich jak spędzanie większej ilości czasu z bliskimi lub prowadzenie zdrowszego trybu życia. Zarówno sieci mobilne, jak i starania mające na celu zwiększenie włączenia cyfrowego, jako czynniki wspierające nowe zwyczaje w zakresie aktywności online, będą odgrywać kluczową rolę w budowaniu elastycznych, otwartych i równych społeczeństw przyszłości”.

Wnioski na przyszłość

Raport można podsumować kilkoma kluczowymi wnioskami:

Źródło: Ericsson

Exit mobile version