Spółka Genesys przedstawiła wyniki najnowszych badań dotyczących użytkowania internetowej telefonii IP. Ankieta należy do programu Contact Center Realities” („Realia centrum kontaktowego”), który jest regularnie przeprowadzany przez Genesys i dotyczy najważniejszych zagadnień, istotnych dla struktur obsługi klienta. Ostatnie wyniki badań wykazały, że większość działów zajmujących się obsługa klienta, zamierza w ciągu trzech najbliższych trzech lat zainwestować w telefonię IP.
Po przeanalizowaniu wyników badań wyciągnięta na ich podstawie szereg wniosków dotyczących telefonii IP. Z przeprowadzonej Ankiety wynika, że większość respondentów wskazuje zalety rozwiązania Open IP. Spodziewa się również w najbliższych latach zainstalowania technologii z zakresu kontaktów z klientami. 60% badanych spodziewa się wprowadzić telefonię IP przynajmniej w jednym centrum obsługi klienta w ciągu roku, a 82% – w ciągu dwóch lat. Ankieterzy nie przewidują wprowadzenia kompleksowej wymiany infrastruktury teleinformatycznej.