Site icon ITbiznes

Polski eBay ma się znakomicie

Szturm polskiego rynku nie udał się, ale użytkownicy eBay coraz częściej wykorzystują platformę aukcyjną do zakupów zagranicznych.

Szacuje się, że wielkość sprzedaży poprzez eBay wyniósł w ubiegłym roku od 300 do 500 mln złotych – platforma jest graczem numer dwa na polskim rynku. W tym roku, wedle założeń polskiego oddziału, obroty mają się zwiększyć o 80%.

O ile eBayowi nie udało się przekonać do siebie polskich użytkowników jako do miejsca, na którym warto wystawiać aukcje, o tyle platforma postrzegana jest jako idealne rozwiązanie do zakupów międzynarodowych: 98% transakcji dotyczy przedmiotów wystawionych poza granicami Polski.

Tylko pomiędzy sierpniem i marcem wartość towarów zakupionych przez Polaków w USA wzrosłą o ponad 130%.

„Polacy kupują głównie na aukcjach w Niemczech, USA i Wielkiej Brytanii” – mówi Łukasz Jadachowski, szef polskiego oddziału eBay – „ Kupują przede wszystkim pojazdy – prawie 30% wartości zakupów zagranicznych to samochody, kolejne 9% to motocykle, niewiele mniejszy udział mają części samochodowe. Po kilka procent wartości zakupów stanowią ubrania, zegarki i biżuteria czy sprzęt fotograficzny”.

Impulsem do zagranicznych zakupów jest silny złoty – towary sprowadzane są relatywnie tanie.

Exit mobile version