Polski eBay ma się znakomicie

23 czerwca 2008 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Szturm polskiego rynku nie udał się, ale użytkownicy eBay coraz częściej wykorzystują platformę aukcyjną do zakupów zagranicznych.

Szacuje się, że wielkość sprzedaży poprzez eBay wyniósł w ubiegłym roku od 300 do 500 mln złotych – platforma jest graczem numer dwa na polskim rynku. W tym roku, wedle założeń polskiego oddziału, obroty mają się zwiększyć o 80%.

O ile eBayowi nie udało się przekonać do siebie polskich użytkowników jako do miejsca, na którym warto wystawiać aukcje, o tyle platforma postrzegana jest jako idealne rozwiązanie do zakupów międzynarodowych: 98% transakcji dotyczy przedmiotów wystawionych poza granicami Polski.

Tylko pomiędzy sierpniem i marcem wartość towarów zakupionych przez Polaków w USA wzrosłą o ponad 130%.

„Polacy kupują głównie na aukcjach w Niemczech, USA i Wielkiej Brytanii” – mówi Łukasz Jadachowski, szef polskiego oddziału eBay – „ Kupują przede wszystkim pojazdy – prawie 30% wartości zakupów zagranicznych to samochody, kolejne 9% to motocykle, niewiele mniejszy udział mają części samochodowe. Po kilka procent wartości zakupów stanowią ubrania, zegarki i biżuteria czy sprzęt fotograficzny”.

Impulsem do zagranicznych zakupów jest silny złoty – towary sprowadzane są relatywnie tanie.