Serwerownia OVHcloud w Strasburgu spłonęła – możliwe przerwy w działaniu usług

Octave Klaba, założyciel i prezes zarządu OVHcloud, poinformował, że spłonęła serwerownia firmy, inne bloki nie ucierpiały, ale też są wyłączone. Może to oznaczać problemy z dostępem do usług hostowanych przez OVHcloud.

Serwerownia OVHcloud w Strasburgu spłonęła

Okazuje się, że serwerownia nie była tak dobrze zabezpieczona przed pożarem, jak myślano. Spłonął blok SG2 serwerowni OVHcloud w Strasburgu. Blok SGB1został na szczęście tylko częściowo uszkodzony, jednakże został wyłączony, podobnie jak i bloki SG3 i SG4.

Co ciekawe, w 2017 roku także miała miejsce ogromna awaria hostingu OVHcloud. Wtedy nie działało bardzo wiele usług i stron, w tym największych serwisów informacyjnych, strony PKP, Biedronki i innych dużych podmiotów.

Obecnie zapewne większość klientów zdecydowała się na umieszczenie kopii danych lub hostingu poprzez nie jedno, a kilka centrów danych rozsianych po Europie lub świecie. Dzięki temu zachowają płynność pracy. Co jednak z firmami, które zaufały OVHcloud? Firma nie wyciągnęła do końca wniosków z wcześniejszych problemów?

Co czeka klientów?

Octave Klabe twierdzi, że serwery będą wyłączone co najmniej do jutra. Zwraca się do klientów, aby uruchomili swoje kopie zapasowe i wdrożyli plany awaryjne.

Okazuje się jednak, że bardzo wielu klientów firmy polegało głównie na infrastrukturze OVHcloud i nie ma kopii zapasowych danych w innych chmurach. Może to oznaczać, że ich usługi nie będą działały do czasu uruchomienia serwerowni, a może nawet nie powrócą nigdy w formie, którą miały przed awarią.

Oznacza to, że zawsze warto mieć plan awaryjny i umieszczać swoje dane w co najmniej dwóch lokalizacjach.

Nie działają strony Baselinker, Senuto, Zbiornik.

Serwis Downdetector na bieżąco gromadzi zgłoszenia dotyczące usług hostowanych na OVHcloud.

serwerownia-ovh-splonela-strasburgu-przerwy-dzialanie-uslug-stron-downdetector

Oficjalne stanowisko firmy OVHcloud – Pożar w naszej siedzibie w Strasburgu

O godzinie 00:47 w środę, 10 marca 2021 r., wybuchł pożar w jednym z naszych 4 centrów danych w Strasburgu, SBG2. Należy pamiętać, że nie jest ono klasyfikowane jako obiekt Seveso. Strażacy interweniowali natychmiast, aby chronić nasze zespoły i zapobiec rozprzestrzenianiu się pożaru.

O 2:54 w nocy odizolowali teren i zamknęli go. O 4:09 pożar zniszczył SBG2 i nadal stanowił zagrożenie dla pobliskich centrów danych, dopóki straż pożarna nie opanowała ognia. Od 5:30 teren był niedostępny dla naszych zespołów ze względów bezpieczeństwa. Pożar jest teraz opanowany. Odczuwamy ulgę, że nikt nie odniósł obrażeń, ani wśród naszych ekip, ani wśród strażaków i służb prefektury, którym dziękujemy za wzorową mobilizację.

Dzięki naszym 15 centrom danych w Europie zespoły techniczne i handlowe są gotowe, aby zapewnić wsparcie dla naszych klientów, wdrażać rozwiązania i łagodzić skutki niedostępności serwerów z naszej siedziby w Strasburgu. Naszą misją jest dostarczanie naszym klientom najwyższej jakości usług wspierających ich działania online. Wiemy, że jest to dla nich ważne. Serdecznie przepraszamy za trudności i inne problemy spowodowane przez ten pożar. Zobowiązujemy się do przesyłania wszelkich informacji związanych z przyczynami pożaru i jego konsekwencjami.

Obecnie oceniamy wpływ tego incydentu i będziemy jak najbardziej przejrzyście informować o postępach naszych analiz i wdrażaniu rozwiązań naprawczych. Wszystkie nasze kanały komunikacji, począwszy od naszej platformy śledzenia incydentów (travaux.ovh.com), są dostępne, dzięki czemu możecie być na bieżąco z informacjami o rozwoju sytuacji.

Octave Klaba określił to co się wydarzyło najgorszym dniem w ciągu ostatnich 22 lat jego życia. Wyraża ogromny żal związany z tym incydentem i nadzieję, że dzięki zaangażowaniu zespołu uda się wkrótce uruchomić bloki SGB1/3/4.

Źródło: Twitter, Niebezpiecznik, OVHcloud

Dodaj komentarz