nowe technologie w biznesie

ITbiznes

Chcesz skontaktować się z naszą redakcją? Pisz na adres: redakcja@itbiznes.pl lub zadzwoń: 511 144 444

awaria Google

Poniedziałkowa awaria Google – znamy przyczynę

W poniedziałek nastąpiła awaria Google, która na prawie godzinę zatrzymała większość usług amerykańskiego giganta. Dziś poznaliśmy jej przyczynę. Z powodu błędu system zarządzania tożsamością miał problemy z przestrzenią dyskową. W żargonie administratorów można powiedzieć, że „skończyła mu się quota”.

awaria Google

Całość doprowadziła do kłopotów z logowaniem użytkowników do Gmaila, YouTube, Google Drive, Google Maps, Google Calendar i innych serwisów Google. Według tweeta i raportu Google przyczyną awarii był błąd w automatycznym systemie zarządzania limitami przestrzeni dyskowej, który zmniejszył ilość pamięci dostępnej dla systemu uwierzytelniania.

awaria Google
Awaria Google została usunięta o 13:32

Wewnętrzne systemy firmy też miały problemy

Na stronie statusu Google Cloud podano więcej informacji o przyczynie awarii.

„W Google Cloud Platform i Google Workspace wystąpiła globalna przerwa w działaniu wszystkich usług, które wymagają uwierzytelnienia konta Google. Trwała ona około 50 minut. Główną przyczyną był problem w naszym automatycznym systemie zarządzania limitami, który zmniejszył ilość dostępnej przestrzeni dyskowej dla centralnego systemu zarządzania tożsamością Google, powodując błędy na całym świecie. W rezultacie nie mogliśmy zweryfikować, czy żądania użytkowników były uwierzytelniane.”

System zarządzania tożsamością służy do uwierzytelniania użytkowników i przypisywania im uprawnień podczas logowania. Po wyczerpaniu się miejsca Google IdM zaczął zwracać błędy, które uniemożliwiały użytkownikom uwierzytelnianie w usługach Google, w tym w Cloud Console, Cloud Storage, BigQuery, Google Kubernetes Engine, Gmailu, Kalendarzu, Meet, Dokumentach, Dysku i YouTube. Firma twierdzi również, że przestoje dotknęły również wewnętrznych użytkowników oraz narzędzia, powodując opóźnienia w badaniu awarii i zgłaszaniu aktualizacji.

Aby zapobiec ponownemu wystąpieniu tego typu problemów, wyłączono automatyczny system zarządzania limitami Google na czas prowadzenia dochodzenia.

Źródło: Twitter, Google Cloud Status Dashboard

Udostępnij artykuł
Link do udostępniania
Poprzedni artykuł

Haker odblokował niesamowity tryb Augmented Vision w Tesli

Następny artykuł

BMW wdraża druk 3D w produkcji seryjnej

Komentarze 1
  1. Hm… i to zaraz po tym jak Google rozsyłało wiadomości, że po 1 czerwca będą kasowane treści z kont osób, które przekraczają przyznaną przestrzeń dyskową… Testowali nową politykę firmy i nie pykło. Ciekawe, czy dane na nasz temat, zbierane przez nich latami, są warte 15 GB „darmowej” przestrzeni dyskowej, czy może więcej. A może mniej…? Niech każdy sam oceni wartość swojego cyfrowego żywota.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przeczytaj także